وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

اعلام نتایج نظرسنجی را از...بیاموزیم

نتایج نظرسنجی یک نهاد افکارسنجی، اطلاعات قابل توجهی از رفتار رای دهندگان تهرانی به دست می دهد.

نتایج افکارسنجی تاریخ 20 اسفند یک نهاد نظرسنجی در تهران نشان می دهد آرای اعتمادملی (کروبی) یک درصد کم و در حدود دو درصد به آرای ائتلاف اصلاح طلبان (هاشمی و خاتمی) افزوده شده است. این تغییر فاصله در دامنه خطای نظرسنجی (4 درصد) معنادار نیست.

این نهاد نظرسنجی همچنین در نظرسنجی روز بیستم خود تابلوی جدیدی علاوه بر گروه های فوق به نام اصلاح طلبان تعریف کرده است که 3 درصد نیز به این گروه رای می‏دهند.

در نظرسنجی 20 اسفند این نهاد، به دلیل اضافه شدن تابلوهای جدیدی به گزینه های نظرسنجی، آرای گروه های مختلف اصولگرا توزیع شده است اما مجموعا تفاوت معناداری نسبت به روز 16 اسفند، در حاشیه خطای تعریف شده مشاهده نمی شود. اصولگرایان در این نظرسنجی نیز برتری خود نسبت به اصلاح طلبان را حفظ کرده اند.

نکته‏ای که به وضوح قابل توجه است آن است که در صورت تاثیر برخی فهرست‏های موازی بر رفتار رای دهندگان، گروهی که به وضوح با فاصله دو رقمی آرای بیشتری را نسبت به گروه دیگر از آن خود خواهد کرد (جبهه متحد) متضرر خواهد شد. این موضوع به حدی است که می‏تواند نتیجه کلی انتخابات را به نفع اصلاح طلبان تغییر دهد.

میزان مشارکت انتظاری نسبت به نظرسنجی قبل در حدود دو الی سه درصد کاهش نشان می دهد که این مورد نیز در محدوده حاشیه خطای نظرسنجی معنادار نیست.

در این نظرسنجی نظر پاسخگویان درمورد مهمترین خصوصیت نمایندگان مجلس نیز پرسیده شده است که پاسخگویان، تحصیلات دانشگاهی و شجاعت را بیش از موارد دیگر به عنوان معیار نمایندگی اعلام کرده اند
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد