وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

ضرورت راهکارهای جدید در تبلیغات کاندیداها

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: قانون باید همزمان با محدودیت های تبلیغاتی، راهکارهای دیگری برای شناخت مردم از نامزدهای نمایندگی مجلس پیش بینی کند.
به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران" ایسکانیوز" علیرضا افشار در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما افزود: با توجه به محدودیت هایی که قانون در تبلیغات داوطلبان نمایندگی ایجاد کرده ، روند تبلیغاتی با مقداری کندی مواجه است اما فضای رقابتی وضع مطلوبی دارد.
وی گفت: براساس قانون انتخابات ، اصلاحیه ها و آئین نامه این قانون ،حدود قانونی تبلیغات مشخص شده است.
افشار با تاکید بر رعایت اخلاق انتخاباتی افزود:برخی کارهای تبلیغاتی خلاف اخلاق انتخاباتی است اما مردم با حضور در 28 انتخابات و بهره مندی از بینش سیاسی بالا در نوع حرکات نامزدها حساسیتهای به جایی دارند و این کارها را نمی پسندند به همین علت برخی کارهای تبلیغی نامزدها اثر معکوس دارد.
وی با اشاره به محدودیتهای قانونی در تبلیغات داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی گفت: براساس قانون‌ نصب پوستر و بنر در اماکن عمومی ممنوع بود اما براساس مصوبه اخیر مجلس چاپ هر نوع پوستر و بنر نیز ممنوع شده است.
افشار افزود:نامزدها می توانند تصاویری در زندگی نامه و کاغذهای تبلیغاتی در قطع 10 در 15 سانتیمتر چاپ کنند.
وی گفت: البته مردم فقط از طریق عکس نامزدها نمی توانند از آنان شناخت داشته باشند زیرا شایستگی افراد از تعهد، اخلاق ، ایمان،‌تخصص، تحصیلات، شجاعت و قاطعیت در دفاع از حقوق ملت ناشی می شود که این ویژگی ها در عکس آنان مشخص نمی شود.
افشار با اشاره به آمار بالای داوطلبان نمایندگی مجلس افزود : به این علت صداوسیما نمیتواند فرصتی برای معرفی نامزدها به آنها بدهد درحالی که برنامه های تبلیغی صدا و سیما در معرفی نامزدهای ریاست جمهوری بسیار موثر است.
وی گفت: برای رفع این مشکل باید در دوره های آینده انتخابات مجلس ، برای کاهش شمار داوطلبان نمایندگی مجلس ، ساز و کار مناسبی ایجاد شود به نحوی که آمار نامزدها دو یا سه برابر نمایندگان مورد نیاز هر حوزه انتخاباتی بیشتر نباشد.
به گزارش ایسکانیوز به نقل از واحد مرکزی خبر ،افشار با بیان اینکه کاهش شمار نامزدها به انتخاب مردم نیز کمک می کند، افزود : به عنوان نمونه اکنون مردم تهران از میان 800 نامزد باید 30 نماینده را انتخاب کنند و انتخاب نامزدهای اصلح از این میان دشوار است.
وی با تاکید براین که ایجاد ساز و کاری مناسب برای کاهش شمارداوطلبان نمایندگی مجلس باید روندی طبیعی داشته باشد، گفت: در برخی کشورها ، داوطلبان نمایندگی مجلس باید از استادان دانشگاه یا برخی شخصیتها امضا جمع آوری کنند به نحوی که امضاکنندگان، شایستگی نامزدها را تایید کنند.
رئیس ستادانتخابات کشور افزود:مردم وعده های غیرعملی برخی نامزدهای نمایندگی مجلس را تشخیص می دهند.
افشار اضافه کرد: نامزدها حتی اگر وعده های قابل اجرا به مردم بدهند بایدبدانندوظیفه نمایندگان مجلس بیشتر جنبه قانونگذاری و نظارتی دارد و فقط بخش کمی از فرصت آنان باید به پیگیری مسائل حوزه انتخابیه خود اختصاص داده شود.
وی گفت: متأسفانه به علت آن که وعده رفع مشکلات محلی جاذبه بسیاری دارد این موضوع یکی از محورهای اصلی تبلیغات داوطلبان نمایندگی را شامل می شود که چنین وعده هایی اگر چه بر اساس قانون تخلف و جرم نیست اما مغایر با اخلاق انتخاباتی است
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد