وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

برنامه‌های جبهه متحد اصولگرایان برای مجلس هشتم


به اعتقاد جبهه متحداصولگرایان ،‌میهن عزیز ما با وجود همه تنگناها؛‌ موفقیت‌ها و تجربیات گذشته ، ظرفیت و استحقاق این را دارد که با غلبه بر مشکلات و ناهنجاری‌ها، زندگی با رفاه و معنویت بیشتری برای شهروندان خود رقم زند؛ جامعه‌ای آبادتر و سالم‌تر، برای نسل آینده فراهم آورد و به عنوان کشوری پیشرفته در جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در منطقه قرار گیرد.
به این لحاظ جبهه متحد اصولگرایان معتقد است مهم‌ترین مسایل کشور و اولویت‌های مجلس هشتم چنین است:

*بسترسازی برای تحقق سند چشم‌انداز

در نگاه ما، تحق سند چشم‌انداز از مسیر اعتماد و حمایت همه جانبه از دانشمندان، فناوران و کارآفرینان سختکوش، خودباور و میهن‌دوست میسر است و به این لحاظ ، سند چشم‌انداز باید به گفتمان رایج و مسلط کشور تبدیل شود و بسترسازی نهادی - اجرایی برای تحقق آن باید جهت دهنده به همه سیاستگذاری‌ها در کشور باشد.

*ادامه حمایت از حقوق ملی در مسایل بین‌المللی

در حال حاضر با پایمردی ملی و پافشاری منطقی بر حقوق ملی در مساله‌ هسته‌ای پیروزی شیرینی نصیب کشور شده است در ادامه این راه باید با تعامل مثبت و سازنده در عرصه بین‌المللی و بر اساس عزت، حکمت و مصلحت، تهدیدات خارجی را دفع و یا تبدیل به فرصت کرده و جایگاه کشورمان را به عنوان بازیگری موثر در مناسبات جهانی و در جهت منافع ملی، تثبیت کنیم.

*دوری از التهابات سیاسی و تمرکز بر مشکلات و خواسته‌های مردم

از نظر جبهه متحد اصولگرایان حفظ‌ آرامش سیاسی، انسجام ملی و ایجاد فرهنگ همکاری در صحنه سیاسی داخلی با هدف توسعه سرمایه اجتماعی ضرورتی اساسی است و مجلس شورای اسلامی باید همچنان با دوری از التهاب و غوغا و دعواهای سیاسی، توجه‌ها و همت‌ها را به سوی مشکلات واقعی و توقعات مردم جلب کند و پیگیر مطالبات عمومی از مسولان اجرایی باشد.

*قانونگرایی وهمکاری و همدلی برای پیشرفت کشور

به عقیده ما قانونگرایی، تمکین یکسان‌ و بدون تبعیض همه به قانون و حداکثر کردن ضمانت اجرایی قوانین و مقررات کشور باید رویکرد اصلی مجلس هشتم باشد و در کنار آن مجلس هشتم باید گسترش فضای آزاد اندیشی و نقد خیرخواهانه، افزایش تحمل و فرهنگ همکاری و همدلی بین نیروهای سیاسی و تعامل مثبت میان قوا، را خط مشی راهبردی خود قرار دهد.

*کارآمدی و اثربخشی سیاست‌ها و قوانین

از نظر ما کارآمدی و اثربخشی نهادها، سیاست‌ها و برنامه‌ها و قوانین کشور باید دغدغه دایمی نمایندگان مجلس هشتم باشد به این لحاظ اصلاح ساختارهای ناکارآمد، حذف مقررات زاید و نظارت بر اجرای دقیق و کامل قانون مدیریت خدمات کشوری برای اصلاح نظام اداری کشور باید از ابتدا در دستور کار مجلس هشتم قرار گیرد.

*مهار تورم

به اعتقاد جبهه متحد اصولگرایان در حال حاضر تورم، مهم‌ترین مشکل عامه مردم- به ویژه طبقات کم درآمد کشور است تورم شدید نه تنها مغایر عدالت و تشدید کننده شکاف فقیر و غنی است بلکه در تولید و سرمایه‌گذاری نیز اخلال ایجاد می کند به این لحاظ مهار تورم و کنترل ابزارهای قانونی در اختیار خود؛ رشد بیش از حد نقدینگی را مهار و انضباط مالی را بر نهادهای پولی - مالی کشور برقرار سازند.

*رفع مستمر موانع تولید و گسترش اشتغال

شواهد نشان می‌دهد که مشکل بیکاری هنوز گریبانگیر بسیاری از خانواده‌هاست و مساله بیکاری دانش‌آموخته‌ها، حل این معضل را پیچیده‌تر کرده است از نظر جبهه متحد اصولگرایان، راه حل مشکل بیکاری در رفع مستمر موانع تولید و سرمایه‌گذاری است به این لحاظ، اصلاح مستمر قوانین و مقررات مانع تولید سرمایه‌گذاری از جمله حذف انحصارات اقتصادی و بسط رقابت، افزایش شفافیت و ضمانت اجرای قوانین و مقررات و گسترش امنیت اقتصادی باید هدف و دغدغه دایمی و اصلی مجلس هشتم باشد.

*آزادسازی فعالیت های اقتصادی، انحصار‌زدایی و اجرای قانون اصل 44

به اعتقاد جبهه متحد اصولگرایان در حال حاضر نقش و تکلیف دولت در اقتصاد از حالت آرمانی و صحیح فاصله زیادی دارد. حضور سازمان‌ها و نهادها و شرکت‌های دولتی در بسیاری از تصدی‌ها و فعالیت‌ها، مانع حضور فعال و سالم‌ بخش خصوصی و تعاونی شده و عملا کشور را ازمنافع رقابت‌، شکوفایی خلاقیت‌ها و بالقوه سازی ظرفیت‌های عظیم مردمی محروم کرده است به این لحاظ پیگیری و نظارت بر اجرای قانون سیاست‌های کلی اصل 44 با هدف آزادسازی فعالیت‌های اقتصاید و انحصارزدایی و نهایتاً واگذاری تصدی‌های زاید دولتی به مردم، باید از اولویت‌های اصلی مجلس هشتم باشد.

*مبارزه ریشه‌ای با مفاسد اقتصادی

به عقیده جبهه متحد اصولگرایان ، فساد مالی- اقتصادی سازمان یافته موجود یکی از مهم‌ترین معضلات و منشاء بسیاری از مشکلات جامعه امروز ایران است ساختار رانتی اقتصادی ایران، پرداختن به معلول‌ها و غفلت از ریشه‌های فساد و فقدان شجاعت و جسارت در برخورد با مفسدان بزرگ باعث ایجاد شبکه‌های سازمان یافته رانت خواری و فساد مالی و پیوند نامبارک قدرت و ثروت شده است. به این لحاظ خشکاندن ریشه‌های فساد، ارتقا سلامت نظام اداری- سیاسی کشور ، بسترسازی و پیگیری قانونی برای برخورد موثر با مفسدان بزرگ وظیفه کلیدی مجلس شورای اسلامی است و برای تحقق آن حضور نمایندگانی پاکدست و شجاع که دغدغه و جرات قطع ریشه‌های فساد را داشته و اهل مماشات و رودربایستی با مفسدان نباشند ضروری است.

*ارتقای سلامت اجتماعی

از نظر جبهه متحد اصولگرایان سلامت اجتماعی جامعه امروز با حالت ایده‌آل فاصله زیادی دارد و انواع بزهکاری‌ها، اعتیاد، انحرافات اخلاقی و اجتماعی خانواده‌ها و جوانان را تهدید می‌کند به عقیده ما راه‌کار ریشه‌ای حل این معضلات ایجاد اشتغال و رشد فرهنگ کاری وگسترش معنویت د رجامعه است و مجلس هشتم از این لحاظ و ظیفه سنگینی به عهده دارد.

*اشتغال و ازدواج جوانان

به اعتقاد ما رفع موانع فرهنگی و مالی برای ازدواج جوانان با اجرای قانون تسهیل ازدواج جوانان و در کنار آن رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری برای رشد اشتغال و حل مشکل بیکاری جوانان،‌ می‌تواند از معضلات اجتماعی- فرهنگی در بسیاری از خانواده‌ها و جامعه پیشگیری کند و مجلس هشتم باید با دوری از کشمکش‌های بی‌حاصل سیاسی، حل مشکل اشتغال و ازدواج جوانان را در اولویت توجه و دغدغه اول مسولان کشور قرار دهد.
علاوه بر موارد ذکر شده جبهه متحد اصولگرایان معتقد است حل مشکل مسکن، کارآمد سازی نظام درمانی کشور، شمول بیمه‌های درمانی ، بیکاری و بازنشستگی برای همه اتباع و خانواده‌های ایرانی، مقابله با ناامنی ها، تبعیض‌ها، رانتخواری‌ها و بزهکاری‌های اجتماعی و .. خواسته به حق مردم نجیب ایران است و مجلس هشتم باید با دوری از جنجال‌های جناحی، همت همه مسولان ونخبگان کشور را به حل این مشکلات متمرکز می‌کند.
جبهه متحد اصولگرایان بر این باور است که مجلس هشتم می‌تواند با وجود نمایندگانی متخصص، پاکدست، مردمی، پرکار و شجاع ، جامعه ایران را از دشواری‌ها و ناهنجاری‌های فعلی خارج کرده و به سمت آرمان‌های بلند کشور هدایت کند.
به این لحاظ، جبهه متحد اصولگرایان باتاکید بر ادامه نقاط قوت مجلس هفتم و عبرت‌آموزی از ضعف‌ها، مهم‌ترین برنامه‌های خود برای مجلس هشتم را به این ترتیب تعیین کرده است:

*برنامه‌های جبهه متحد اصولگرایان برای مجلس هشتم

الف- در موضوع اقتصادی

1- مهار تورم از طریق

*قرار دادن هدف مهار تورم به عنوان اولویت اول کشور و قوه مقننه
*جلوگیری از رشد غیرمنطقی بودجه‌های سالیانه و مهار رشد بی‌ضابطه نقدینگی
*رفع مستمر موانع تولید وسرمایه‌گذاری با هدف رونق تولید وافزایش عرضه کالاها و خدمات

2- بسترسازی برای گسترش اشتغال‌ از طریق

*اصلاح مستمر قوانین و مقررات مانع تولید وسرمایه‌گذاری از جمله انحصارات ، افزایش شفافیت و ضمانت اجرای قوانین، گسترش امنیت اقتصادی، اصلاح قوانین و مقررات مالیاتی و گمرکی به نفع تولید و سرمایه‌گذاری و ...

3- آزادسازی فعالیت‌های اقتصادی و حذف انحصارات و تصدی‌های دولتی از طریق

*نظارت بر اجرای کامل و دقیق قانون سیاست‌های کلی اصل 44 و تشویق و الزام دولت به تصویب آیین‌نامه‌ها و بسترسازی لازم برای اجرای آن

4- اصلاح نظام اداری کشور از طریق

*نظارت بر حسن اجرای کامل قانون مدیریت خدمات کشوری با هدف کارآمدسازی نظام اداری، قانونمندکردن استخدام در بخش دولتی، عادلانه کردن پرداخت به کارمندان دولت، حمایت از معیشت دو قشر فداکار پرستاران و معلمان که جامعه مدیون زحمات آنان است و رفع بی‌عدالتی در حق بازنشستگان و حمایت از آنها در برابر تورم سالانه.

5- حل مشکل زمین و مسکن مستاجران و جوانان در آستانه ازدواج از طریق

*حمایت همه جانبه از افزایش عرضه مسکن
*ترویج الگوها و فناوری‌های نوین در تولید انبوه، مقاوم و ارزان مسکن
*حمایت و نظارت بر اجرای کامل طرح کاداستر برای نقشه‌برداری هوایی و تعیین تکلیف حدود و مالکیت کلیه زمین‌های کشور با هدف پیشگیری از مساله زمین‌خواری و دعواهای حقوقی در باره زمین

6- گسترش حمل و نقل عمومی از طریق

*نظارت بر حسن اجرای قانون جامع حمل و نقل و مصرف سوخت (تبصره 13 سابق) تا حدی که وسایل حمل ونقل عمومی کارآمد و ارزان در دسترس همه باشد و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی برای اکثر مردم نسبت به استفاده از خودروی شخصی مقرون به صرفه‌تر شود.

ب- در موضوع علوم، فناوری وآموزش

7- حمایت از توسعه کیفیت و تقویت نظام آموزشی کشور از طریق

*هدایت نظام آموشی کشور به سمت بسترسازی برای شکوفایی خلاقیت‌ها و آموزش‌های کاربردی و مهارت‌های مورد نیاز نسل ‌آینده
*تقویت و تجهیز مراکز آموزشی به روش‌ها و فناوری‌های نوین آموزشی
*حمایت از کادر آموزشی کشور و کاهش دغدغه‌های معیشتی آنان
*تقویت انگیزه نیروهای انسانی متخصص و دلسوز آموزش و پرورش به اداره کارآمدتر مراکز آموزشی

8- حمایت از تولید علم و فناوری از طریق

*بسترسازی قانونی برای هدایت صنعتگران و تولید‌کنندگان به رفع نیازهای فنی خود از طریق دانشگاه‌ها و مراکز پژوهش‌ داخلی
*حمایت از آزاداندیشی و نظریه‌پردازی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی
*رفع موانع و محدودیت‌های قانونی برای نوآوری‌، کارآفرینی و تجاری سازی اختراعات
*افزایش ضمانت‌های اجرایی و سهولت استفاده از حمایت‌های قانونی اختراعات و نورآوری‌ها برای همه آحاد کشور
*حذف انحصارات و بسط رقابت در مراکز تولیدی- فنی و پژوهشی برای ظهور و شکوفایی استعدادهای علمی - فنی نخبگان و جوانان

ج- در موضوع فرهنگی واجتماعی

9- تحقق نظام جامع تامین اجتماعی از طریق

*گسترش و تکمیل پوشش بیمه درمانی، بیمه بیکاری، و بیمه بازنشستگی برای همه خانواده‌ها ،‌شاغلان و افراد جویای کار
*الزام دولت به شناسایی خانواده‌های نیازمند حمایت و کمک و هدفمند کردن یارانه‌ها
*الزام دولت و برنامه‌ها و بودجه‌ها به تامین حداقل نیازهای اساسی (خوراک، پوشاک،‌مسکن، بهداشت و درمان آموزش) برای همه

10- ارتقاء سلامت اجتماعی از طریق

*رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری و بسترسازی قانونی برای گسترش اشتغال جوانان
*بسترسازی قانونی برای رفع موانع ازدواج جوانان و نظارت بر اجرای کامل و دقیق "قانون تسهیل ازدواج جوانان"
*حمایت همه جانبه از گسترش فرهنگ کار و تلاش و گسترش ورزش‌های همگانی و قهرمانی
*تشویق و حمایت از وزارت کشور و نیروهای انتظامی برای مقابله ریشه‌ای با قاچاق مواد مخدر و سرکوب باندهای قاچاق و توزیع مواد مخدر

11- ارتقاء کارآمدی نظام بهداشت و درمان و سلامت از طریق

*افزایش سهم سلامت از بودجه کشور و واقعی کردن سرانه درمان و تعرفه‌های خدمات پزشکی به موازات اصلاح نظام مدیریت منابع با هدف کاهش سهم مردم از هزینه‌های درمان
*شفاف‌سازی حقوق بیماران و بیمه‌شدگان و نیز تکالیف کادر درمانی و سازمان‌های بیمه‌گر و افزایش ضمانت‌های اجرایی احقاق حقوق بیماران
*تدوین قوانین جامع و نظارت بر حسن اجرای مقررات در راستای استقرار نظام پزشک خانواده و ارجاع در سراسر کشور
*اصلاحات بنیادین در ساختار و سازو کار بیمه‌های سلامت، گسترش پوشش‌های بیمه‌درمانی به صد در صد مردم وگسترش بهره‌مندی از بیمه‌های مکمل درمانی
*گسترش فرهنگ اخلاق پزشکی و مقابله با سوءاستفاده از یارانه‌های دارو و درمان

12- تقویت نهاد خانواده و رفع تبعیض‌های ناروا در حق زنان از طریق

*اصلاح قوانین مرتبط با مسایل زنان و قانونگذاری برای پر کردن خلاءهای قانونی برای تضمین حقوق شرعی بانوان در خانواده‌ و جامعه
*تقویت نهادهای مشاوره‌ای و هیات‌های حل اختلاف در امور جوانان و خانواده‌ها

13- توسعه و ترویج فرهنگ اصیل ایرانی- اسلامی از طریق

*حمایت از تولید انبوه محصولات متنوع فرهنگی- هنری (کتاب، مطبوعات، تئاتر، سینما، موسیقی،‌عکاسی،‌هنرهای تجسمی، معماری و ...) در جهت گسترش فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی
حذف انحصارات قانونی و رویه‌ای از تولید و توزیع محصولات هنری و بسترسازی برای ظهور و رشد استعدادهای بدیع جوانان در این عرصه
*بسترسازی برای افزایش تقاضای داخلی و خارجی محصولات فرهنگی - هنری کشور و تقویت اقتصاد فرهنگ و هنر به شکلی درونزا، پررونق و بی‌نیاز از کمک‌های دولتی
*استفاده از فناور‌ی‌ها و روش‌های نوین در حمایت از تولید کنندگان محصولات فرهنگی هنری و حذف واسطه‌ها و رانتخواریان از این عرصه

د- موضوع سیاسی

14- مقابله ریشه‌ای با مفاسد اقتصادی و مالی از طریق

*اصلاح قوانین تبعیض‌آمیز، رانت‌زا و منشاء فساد
*استفاده از ابزارهای نظارتی قوه مقننه برای ناامن کردن فضا برای مفسدان، شکستن ارتباط نامشروع قدرت و ثروت و افشا و محو مفاسد مالی سازمان یافته و آغاز مبارزه با فساد از درون قوه مقننه

15- حفظ امنیت در همه اشکال آن از طریق

*شفاف‌سازی حقوق و تکالیف شهروندان و تضمین حقوق خصوصی افراد
*حداکثر سازی ضمانت اجرایی قوانین موجود کشور، پالایش قوانین و مقررات زاید
*تقویت و تجهیز نیروی انتظامی و دادسراها به نیروهای انسانی کارآمد و فناوری‌های نوین برای افزایش سرعت و دقت رسیدگی به دادرسی‌ها، احقاق حق سریع شاکیان ذی‌حق و تنبیه سریع و موثر متجاوزان به اموال و حقوق خصوصی و عمومی شهروندان

16- حمایت آزادی‌های فردی واجتماعی از طریق

*گسترش فضای نقد سالم، عالمانه و خیرخواهانه و پیشگامی قوه مقننه در ترویج فرهنگ مدارا و بهره‌مندی از نقد منتقدان
*حمایت از تشکل‌های مردمی و نظارت عمومی بر عملکرد مسئولان
*بسترسازی قانونی برای شفاف شدن منابع مالی احزاب و تشکل‌های سیاسی و بهره‌مندی جامعه از فعالیت‌های احزاب و تشکل‌های مردمی سالم

نکته پایانی

خداوند متعال در قران کریم می‌فرمایند: خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی‌دهد مگر آنکه خودشان اقدام کنند. (سوره رعد آیه 11)
تردیدی نیست که پاسخ به خواسته‌های به حق ملت و رفع مشکلات شهروندان، در تشکیل یک مجلس توانمند، با برنامه و کارآمد است مجلسی که نمایندگانش پاکدست، مردمی،‌ شجاع،‌ با تخصص، مستقل و با اخلاص باشند.
نمایندگانی که صادقانه خود را وقف خدمت به دین، کشور و هم میهنان خود کند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد