وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

تبلیغات 4600 نامزد ورود به مجلس هشتم آغاز شد

با سپری شدن پی‌درپی مراحل انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی، زمان تبلیغات 4600 داوطلب نشستن بر روی صندلی سبز مجلس فرا رسید.
15دی سال‌جاری ثبت‌نام داوطلبین برای ورود به مجلس در فرمانداری‌های حوزه انتخابیه و ستاد انتخابات کشور آغاز شد که تا ساعت 24 روز 21 دی بیش از 7450 نفر داوطلبی خود را اعلام کردند.
در مدت 25 روز بررسی صلاحیت این افراد برای حضور در مجلس هشتم در هیئت‌های اجرایی، هیئت نظارت و شورای نگهبان صلاحیت بیش از 70 درصد از این افراد تأیید شد و آنان به مرحله نهایی راه یافتند.
پس از بررسی صلاحیت‌ها سرانجام 872 نفر جهت گزینش 30 نفر توسط مردم در حوزه تهران معرفی شدند.
بنابر سخنانی که توسط مسئولان اجرایی و نظارت انتخابات صورت گرفته است و با توجه به اینکه به طور متوسط برای هر صندلی 16 نفر با هم به رقابت می‌پردازند در 24 اسفند انتخاباتی رقابتی را شاهد خواهیم بود.
براساس اصلاحیه‌ای که نمایندگان مجلس هفتم در ماده 57 قانون انتخابات داشتند نصب و الصاق هرگونه مواد تبلیغی ممنوع است و همچنین چاپ عکس جز در قالب زندگی‌نامه و بروشور در قطع 15 × 10 ممنوع است.
داوطلبین می‌توانند تا ساعت 24 روز 22 اسفند تبلیغات خود را در ابعاد 15×20 در قالب بروشور، تراکت، زندگی‌نامه، چاپ و پخش نمایند.
همچنین الصاق عکس بر روی وسائط نقلیه و همچنین چاپ عکس و تبلیغات در جراید و روزنامه‌ها ممنوع است.
احزاب و گروه‌ها می‌توانند به جهت حضور حداکثری مردم در روز انتخابات با نصب پلاکاردها و بنر در سطح شهرها بدون درج اسامی و چاپ عکس تبلیغات کنند.
وزارت کشور به جهت آگاهی دادن به داوطلبین و شفاف کردن هرچه بیشتر نحوه تبلیغات برای آنان، شیوه‌نامه تبلیغات انتخابات مجلس را در سایت اینترنتی خود به آدرس www.moi.ir منتشر کرده است.
وزیر کشور امروز در حاشیه جلسه هیئت وزیران به خبرنگار فارس گفت: ما با شیوه جدید تبلیغات مخالف بودیم و نظر خود را به مجلس اعلام کردیم، چاپ عکس و نصب آن در سطح شهر باعث ایجاد شور و نشاط انتخاباتی شده و به حضور حداکثری مردم کمک می‌کند.
پورمحمدی گفت: البته وزارت کشور در این دوره با استفاده از شیوه‌های جدید و اتخاذ تدابیر مفید به دنبال جهشی در میزان حضور مردم بود که شاید به واسطه تغییر در نحوه تبلیغات اتفاق نیفتد اما ما مأیوس نمی‌شویم و هنوز انتظار داریم مردم به میزان بیشتری نسبت به دوره‌های قبل در انتخابات شرکت کنند.
رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام، رؤسای قوای سه‌گانه و دیگر شخصیـت‌های سیاسی و فرهنگی، داوطلبان را به انجام تبلیغاتی صحیح به دور از جنجال و سیاه‌نمایی یکدیگر دعوت کردند تا مردم بتوانند با آگاهی هرچه بیشتر به انتخاب نماینده اصلح بپردازند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد