انتخابات سیاسی در کشور، همواره متأثر از عوامل گوناگونی بوده است. اینترنت در انتخابات این دور مجلس هشتم حضوری پررنگ دارد. عملکرد مجالس پیشین و دولتهای گذشته و اوضاع سیاسی و اقتصادی جامعه، جهتگیریهای گوناگونی را در مردم شکل میدهد. در این میان، رسانهها نیز همواره نقش کارسازی داشتهاند.
اینترنت یکی از این رسانههاست که در دهه گذشته در ایران مقبولیت رو به رشدی نزد مردم و به ویژه جوانان پیدا کرده است.
ورود فعالان سیاسی به اینترنت، بیشتر با ظهور وبلاگها شکل گرفت و در انتخابات اخیر شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاستجمهوری برخی از کاندیداها، اقدام به راهاندازی سایتهایی برای انعکاس مستقیم دیدگاهها و نظرات خود نمودند. در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز میتوان حضور سایتهای شخصی کاندیداها و سایتهای فعال در این عرصه را پررنگتر و تأثیرگذارتر دید
بیشک، در این دوره از انتخابات و در دورههای بعدی، کاندیداها علاوه بر تبلیغات چاپی مانند پوستر و تراکت، نیمنگاهی نیز به تبلیغات در فضای مجازی اینترنت خواهند داشت