وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

تخریب جاهلانه ، دفاع منفعت طلبانه

سال 1379 یکی از تعیین کننده ترین سالهای رونق جریان اصلاح طلب بود. سالی برای محک شعارها و از پرده برون افتادن رازهای گفته نشده.
بهار آن سال با اجلاس برلین آغاز شد و همراه شد با انعکاس مصاحبه اکبر گنجی که آن روزها از اصلی ترین چهره های روزنامه های زنجیره ای بود با تاگس اشپیگل. این روزنامه آلمانی برای مصاحبه اش با گنجی تیتر "عاقبت خمینی در موزه است" را انتخاب کرد و گنجی در آن مصاحبه تصویری موهن از امام امت به تصویر کشیده و گفته بود: "اگر فردی فهم توتالیتر از دین را تبلیغ و ترویج کند جایش در موزه تاریخ ایدئولوژی های فلاکتبار است." او در ادامه گفته بود امام خمینی دیگر وجود ندارد و تاکید کرده بود او نیز روزی به موزه خواهد رفت!
اکثریت اصلاح طلبان نه تنها به این گفته وی انتقاد هم نکردند، بلکه شخصیت ها و روزنامه هایی که دست به افشای این مصاحبه زده بودند را نیز تخریب کردند . این امر تا آنجا پیش رفت که حتی روزنامه صبح امروز به مدیر مسئولی سعید حجاریان، 30 فروردین ماه آن سال در یک فرار به جلو یادداشتی به چاپ رساند و خواستار محاکمه آیت الله مصباح یزدی به خاطر انتقاد از گنجی شد .
از سوی دیگر اکبر گنجی نیزاین پازل روانی- رسانه ای را تکمیل نمود و به روزنامه فتح و آفتاب امروز گفت که از کیهان به دلیل انتشار خبر این مصاحبه شکایت خواهد کرد! حمایت همکاران وی در روزنامه های زنجیره ای همچنان ادامه داشت و تنها چند تن از روحانیون با سابقه در میان اصلاح طلبان حاضر به موضع گیری در برابر اکبر گنجی شدند.
سال 1386 در حالی که تا انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی کمتر از چهل روز مانده است، همکاران دیروز اکبر گنجی، دولت را به برخورد با خانواده امام متهم کرده و موجی از تبلیغات علیه آن به راه انداختند، اتهامی که برای انجام یک عملیات جنگ روانی در چند مرحله به اجرا گذاشته شد.
در گام اول، رد صلاحیت "علی اشراقی" نوه دختری حضرت امام(ره) بهانه این هیاهو قرار گرفت . آنان این اقدام را یک انقلاب خاموش به ریاست نفر اول دولت برای حذف امام خواندند! پس از جنجال گسترده در این خصوص، سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد که این عدم احراز صلاحیت به دلیل ارائه نکردن مدرک تحصیلی لازم برای کاندیداتوری انتخابات مجلس هشتم در موعد مقرر بوده است، امری که باید به عنوان مایه فخر نظام از آن یاد شود که حتی برای نوه بنیانگذار خود نیز تبعیضی قائل نیست.
جالب آنکه رسانه های بیگانه علی الخصوص رسانه های انگلیسی نیز در این میان دلشان برای حذف نزدیکان امام به درد آمد و گزارش ها از این رد صلاحیت ها منتشر نمودند، دفاع منفعت طلبانه ای که رسانه ی انگلیسی بی.بی.سی و اصلاح طلبان افراطی همزمان از آن منتفع می شوند! این مرحله از پروژه مذکور خصوصا زمانی شکست خورد که پس از رفع نواقص، صلاحیت وی نیز احراز گردید.
گام دیگر اصلاح طلبان کوشش برای رو در رو قرار دادن حجت الاسلام و المسلمین حاج سید حسن خمینی و اصولگرایان بود. سید حسن خمینی فرزند ارشد یادگار امام که همینک تولیت حرم مطهر امام و همچنین ریاست موسسه حفظ و نشر آثار امام را برعهده دارد در سالیان گذشته تلاش نموده است از افتادن در دام جنجالهای رسانه ای احتراز کند و هم از این روست که همواره مورد احترام همگان بوده است.
او در مصاحبه تفصیلی با هفته نامه ای که توسط همکاران دیروز گنجی اداره می شود، به بخشی از دیدگاه حضرت امام اشاره کرد و گفت که دیدگاه حضرت امام(ره) مبتنی بر عدم دخالت نظامیان در منازعات سیاسی بود. چاپ این مصاحبه با سخنان فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همزمان گردید که خواستار صیانت از اصول انقلاب شده بود. این همزمانی با شیطنت رسانه های وابسته به دوستان سابق گنجی به مثابه حمایت وی از یک جریان سیاسی و علیه فرمانده سپاه منعکس گردیده بود.
این درحالیست که با توجه به فاصله زمانی انجام مصاحبه تا ارائه این هفته نامه در باجه های روزنامه فروشی به طور قطع می توان گفت آن مصاحبه پیش از سخنان سردار جعفری بوده است؛ در عین حال روزنامه های تندرو طیف اصلاح طلبان افراطی تلاش نمودند سخنان حاج سید حسن خمینی را در فضاسازی های سیاسی خود مورد سوء استفاده قرار دهند .
از سوی دیگر متاسفانه یک سایت اینترنتی نیز در واکنش به این جوسازی رسانه ای دست به کاری زشت تر زد و با چشمان بسته واکنش جاهلانه ای بروز داد که باب ناصواب هتک حرمت خانواده محترم حضرت امام را گشود.
ناگفته پیداست که در منطق حکومت اسلامی ،نه خانواده بنیانگذار انقلاب و نه خانواده هیچ مقام دیگری، مصونیتی در برابر ارتکاب خطا ندارند ، کما اینکه حضرت امام(ره)،خود، نوه خاطی شان را از منزل راندند و برای او مصونیتی قائل نشدند و حتی در برابر شکایت یک شهروند از شخص ایشان - علی رغم اینکه صورت شکایت نیز مضحک بود- برای خود مصونیت قائل نگردیدند و برای کسب رضایت او تلاش کردند؛ اما این بدان معنا نیست که امروز اصولگرایان گرفتار بازی روانی کسانی شوند که دیروز خواستار فرستادن اندیشه امام به موزه های تاریخ شده بودند و امروز مدعی حمایت از خانواده امام!
یادگاران امام تا زمانی که اندیشه امام را پاس بدارند( که امروز نیز اینگونه است) بی شک محبوب قلوب ملتند و اصولگرایان بنا به اقتضای اصولگرایی در خط مقدم حفظ حرمت آنها خواهند بود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد