وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

معیارهای مردم اصفهان برای گزینش کاندیداها

زهرا پیشگاهی فرد گفت:«مشارکت سیاسی مردم اصفهان در انتخابات مجلس شورای اسلامی،کمتر متأثر از حضور گروهها و احزاب سیاسی بوده است».

دکتر زهرا پیشگاهی فرد ،نماینده دوره پنجم مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار سیاسی آفتاب درباره عوامل مشارکت مردم شهر اصفهان در انتخابات و نیز چگونگی گزینش نامزدها در این شهر، با بیان اینکه مشارکت سیاسی مردم ایران در انتخابات پارلمانی از فراز و نشیب هایی برخوردار است، گفت: «دلایل آن از شهرستانی به شهرستان دیگر متفاوت می باشد».

وی افزود: «برخی ویژگیهای فردی و اجتماعی نامزدهای انتخاباتی نیز به شدت و ضعف حضور مردم و در نهایت، در نوع تصمیم‌گیری آنان اثر گذاشته است».

این استاد دانشگاه تهران با اشاره به پژوهشی که درباره نقش احزاب در توسعۀ سیاسی و رفتار انتخاباتی مردم اصفهان انجام شده، گفت: «این پژوهش با این هدف صورت گرفت که نقش احزاب و گروهها در فرآیند رفتار انتخاباتی مشخص شود و در عین حال، این حکم آزمون نشدۀ متداول در گفتارها و نوشتارهای سیاسی که وجود احزاب تأثیر مثبت در افزایش مشارکت سیاسی مردم بویژه در انتخابات دارند، نیز مورد بررسی قرار گیرد».

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه در ادامه اظهار داشت: «نتایجی که از طریق روش تجزیه و تحلیل داده های آماری استخراج شده از اسناد و کتب و نیز روش پرسشگری از یک جامعة آماری،در شهرستان اصفهان بدست آمد، نشان داد که اولاٌ مبنای تصمیم گیریهای مردم، حزبی و جناحی نیست و ثانیاٌ اساس رفتار انتخاباتی آنها در گزینش نامزدها بر اصول و معیارهای عمومی و اختصاصی استوار است».
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد