وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

نمایندگان ملت باید مردمی و آشنا به مشکلات و مسایل مردم باشند

یافته‌های نظرسنجی ایرنا در خصوص انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی نشان می‌دهد، از نظر اکثریت قریب به‌اتفاق پاسخگویان (‪۹۳‬و هفت دهم درصد)، نماینده مجلس باید مردمی و آشنا به مسایل و مشکلات مردم باشد.

این نظرسنجی را ایرنا از مردم تهران و مراکز هشت استان پرجمعیت کشور درخصوص انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی انجام داده است.

بر اساس نتایج این نظرسنجی،‪۷۸‬درصد پاسخگویان اظهارداشتند، درانتخاب نماینده خود به مردمی بودن فرد منتخب به میزان "زیاد" و"خیلی زیاد" اهمیت می‌دهند و معتقدند نماینده ملت باید دلسوزمردم و با مسایل ومشکلات آنها آشنا باشد.

بررسی ویژگیهای نامزدهای انتخاباتی از نگاه مردم یکی از مجموعه سوالاتی بود که‌از شهروندان شرکت‌کننده در نظرسنجی ایرنا پرسیده شد و پاسخگویان اهمیت واولویت هریک از ویژگی‌ها را در انتخاب نامزد موردنظرشان بر اساس گزینه‌های "خیلی زیاد" تا "خیلی کم" بیان کردند.

برای ‪۱۵‬و هفت دهم درصد پاسخگویان، ویژگی "مردمی بودن" نماینده و حسن شهرت وی به عنوان یک چهره مردمی و دردآشنا به میزان متوسطی از اولویت برخوردار است.

فقط ‪۶‬و سه دهم شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی درانتخاب نماینده مورد نظرشان به معیار مردمی بودن نامزد انتخاباتی به میزان "کم" و" خیلی کم" اهمیت می‌دهند.

چنانکه ملاحظه می‌شود برای اکثر مردم، مردمی بودن نمایندگان مجلس از جمله مهمترین ویژگیهای یک نامزد انتخاباتی است.

جامعه آماری این نظرسنجی پنج هزار و‪۳۷۷‬نفر است که به روش نمونه‌گیری خوشه‌ای از میان واجدین شرایط رای دادن در شهرهای نمونه انتخاب شده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد