وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

بیانیه اصلاح‏طلبان: در صحنه حاضر خواهیم بود

ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد اصلاح‌طلبان در صحنه انتخابات مجلس هشتم حاضر خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری فارس در بیانیه شماره 3 ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان آمده است: انقلاب اسلامی که به تعبیر حضرت امام خمینی(ره) "انفجار نور" بود در 22 بهمن 57 هیبت شب تاریک حاکمیت جهل و جور و جنایت و وابستگی را شکست و ملت شرافتمند ایران را بر سرنوشت خود حاکم گردانید. اینک که سه دهه از آن لحظه تاریخ‌ساز می‌گذرد. جا دارد که همه ملت به خصوص وفاداران به آرمان‌های والای انقلاب اسلامی و بنیانگذار فقید آن بار دیگر با نگاه به آن‌چه گذشته است و هوشیاری نسبت به آن‌چه در پیش است در شناخت و پیمودن راهی که بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی پیش پای آنان نهاده است؛ عزم خود را برای رسیدن به قله‌های افتخار و شرف، علی‌رغم همه مشکلات و موانع جزم کنند و مطمئن باشند، چنانچه خداوند را که پیامبران خود را برای استقرار عدل و نگاهداشت حرمت انسان برانگیخته است یاری کنند او نیز آنان را یاری خواهد کرد.

اینک بیان چند نکته:

1- بدون تردید اکثریت قاطع ملت ما مسلمان و به مسلمانی خود مفتخر است و دل در گرو محبت و ولایت خاندان پاک پیامبر(ص) دارد و خواستار اسلام عزیز و حاکمیت ارزش‌های الهی بر ذهن و زندگی خویش است و نیز هموطنان عزیز غیرمسلمان نیز همان‌گونه که در تجربه بلند تاریخی خود، همراهی و همزیستی با اسلام و مسلمانان را آموخته‌اند و اسلام را در ایران مدافع حق و حرمت خود یافته‌اند و با دیگر برادران و خواهران خود در عرصه حضور داشتند از محتوای اسلامی – انسانی نظامی که حق و حرمت شهروندی همگان را پاس می‌دارد، دفاع می‌کنند.
2- انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) در پی بیش از یک قرن تلاش مستمر ملت ایران برای رهایی از استبداد، وابستگی و عقب‌ماندگی راه روشنی را گشود تا مردم‌سالاری سازگار با دین و ارزش‌های الهی و معنوی را در صورت جمهوری اسلامی تجربه کنند و به نظامی دست یابد که در آن حاکمیت که از آن زورگویان و زورمداران بود، تفویض شده به آحاد ملت از سوی خداوند است.
3- در جمهوری اسلامی قدرت برآمده از خواست و اراده مردم و تحت نظارت مستمر آنان و نیز نهادهایی است که بر پایه رای مردم شکل می‌گیرد و تداوم می‌یابد.
4- در دوران جدید حیات اجتماعی – تاریخی ملت، نظام مورد نظر انقلاب، همچون همه نظام‌های مردم‌سالار صاحب مجلس نمایندگان که محور و اساس حکومت و تضمین کننده حاکمیت مردم بر سرنوشت و مانع انحراف به سمت استبداد و استیلای جهل، جور و جمود است.
5- اگر خدای نکرده امکان انحراف در حرکت جامعه به سوی آرمان‌ها وجود داشته باشد، مهم‌ترین گرانیگاه آن بی‌اثر کردن رای مردم، کاهش و حتی سلب اعتماد مجلس و تغییر آن از بودن "در راس امور" به تعبیر زیبای امام – به عاملی خنثی و غیرموثر و قرار دادن آن در ذیل و ظل قدرت‌هایی است که در یک نظام مردم‌سالار باید تحت نظارت و فرمانبردار مردم از طریق مجلس باشد.
6- در آستانه سی‌امین سال پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) ملت بزرگوار ایران بار دیگر عزم و اراده خود را برای حضور در عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی به منصه ظهور می‌رساند. انتظار می‌رفت که به پاس احترام به حاکمیت قانون و آرمان‌های انقلاب و بنیانگذار آن و نیز مصلحت ملت، آنان که باید نگاهبان و نگاهدار حق و حرمت مردم و فراهم آورنده زمینه ظهور رای واقعی ملت و برگزاری انتخابات پرشکوه باشند این وظیفه سنگین را به دور از تنگ‌چشمی و حب و بغض‌های ناروا و با رعایت قانون و انصاف به انجام برسانند. ولی افسوس که شاهد وضعیتی هستیم که به هیچ وجه در خور شان ملت و نظام ما نیست. آن‌چه پیش آمده است، نشانه هراس عده‌ای از حضور آگاهانه و انتخابگر مردم در فضای آلوده و سالم و رقابتی است و این همان چیزی است که دشمنان انقلاب و اسلام و ایران می‌خواهند. رد صلاحیت گسترده نیروهای مومن و کارآمد و در واقع خارج کردن بخش اعظمی از نیروهای وفادار به انقلاب و امام(ره) از صحنه، امری است که هم با روح قانون اساسی و خواست تاریخی ملت مغایر است و هم برخلاف مصالح ملی دراین موقعیت حساس و زمینه‌ساز کم‌رنگ کردن رای مردم و بالمال محو جمهوریت نظام و بنیان‌های مردم سالاری در جمهوری اسلامی است.
ما خواستار مجلسی بوده و هستیم که با رای ملت در فضای سالم و رقابتی شکل گرفته باشد، مدافع حقوق ملت، زمینه‌ساز پیشرفت و رفاه کشور و توانمند در مبارزه با تحجر، تضمین معیشت، تامین حقوق شهروندی در این مرز و بوم و سربلندی ایران در عرصه بین‌المللی باشد.
ما خواستار مجلسی بوده و هستیم که با حفظ استقلال، ناظر بیدار و شجاعی بر روند اداره کشور و بازخواست کننده از مسوولانی باشد که تمام امکانات عمومی کشور را در دست دارند.
ما خواستار مجلسی بوده و هستیم که لحظه‌ای از تمامیت ارضی کشور و اهداف چشم‌انداز 20 ساله که متاسفانه در این سال‌ها از آن دور شده‌ایم غافل نماند.
ما خواستار مجلسی بوده و هستیم که اعضای آن آشنا به دردها و نیازهای مردم به خصوص محرومان و دارای تدبیر و شایستگی در جهت مهار گرانی و تورم، رفع نیازهای مردم و نیز مدافع حقوق و حضور مردم و بخش خصوصی در همه عرصه‌ها و بالاخره مسوول در برابر خدا و موکلان خود و وادار کننده دست‌اندرکاران به انجام مسوولیت‌های خطیر خود نسبت به ملت باشد.
ما خواستار مجلسی بوده و هستیم که با اعتماد به نفس و باور عمیق به فرهنگ غنی اسلامی و میراث گرانسنگ فرهنگ و ادب ایرانی و دغدغه پرورش نسلی پرتوان و خلاق و متکی به خود و امیدوار به خود و مصون در برابر بیگانه و دلبسته به اسلام و ایران و سرنوشت ملی و مخالف تحجر و خرافات و قشری‌نگری باشد.
ما به عنوان ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان که خود را "یاران خاتمی" می‌داند و متشکل از سی حزب و تشکل سیاسی و اجتماعی و نیز مدیرانی با سابقه و تابع دیدگاه‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی که در قانون اساسی متجلی است، کوشیدیم تا با همه توان در ادای دینی که نسبت به جمهوری اسلامی، امام(ره)، خون شهیدان و سرنوشت ملت ایران داریم در انتخابات حاضر شویم، ولی افسوس که تعداد زیادی از بهترین چهره‌هایی که در دینداری، دانش، تجربه و دلسوزی برجسته بودند رد صلاحیت شدند و ما ماندیم و حدود دو سوم کرسی انتخاباتی که در آن نامزدی برای‌مان نمانده است.

اینک انتظار از ما چیست؟

شاید احساسات جریحه‌دار شده و نیز فشار برخی دوستان و دلسوزان ایجاب می‌کرد که یکسره از عرصه کنار بکشیم و میدان را به طور کامل در اختیار کسانی قرار بدهیم که جز به حاکمیت یک سلیقه و یک نگاه و ایجاد حاکمیتی یکدست نمی‌اندیشند. شاید روا بود که بگذاریم تا بدعتی که در انتخابات مجلس هفتم محقق شده بود ادامه یابد و با کامل شدن یکدستی، آشکار شود. ولی مصلحت بینی مومنانه و دلسوزی برای انقلاب و ملت و باور به این‌که ایران و جمهوری اسلامی از خود ماست با همه فشارها و برنامه‌ریزی‌هایی که برای بیرون راندن یاوران امام(ره) از صحنه وجود دارد، حکم می‌کند تا آن‌جا که میسور است در عرصه حضور داشته باشیم. هرچند برخی درصددند که قبل از انتخابات سرنوشت کلی مجلس آینده را با تمهیدات ناروای خود رقم بزنند.
بدون شک نتای نظرسنجی‌ها در ماه‌های اخیر که بیانگر روی‌آوری گسترده مردم به اصلاح‌طلبان بوده است باعث شد تا این بیان طلایی امام که "میزان رای ملت است" از سوی برخی به طاق نسیان سپرده شود. ائتلاف اصلاح‌طلبان در عین اعتراض به حذف نیروهای خود از صحنه و با نگرانی از روند اجرایی سایر مراحل انتخابات با توکل به خداوند و مستظهر به عنایت و هوشیاری مردم می‌کوشد تا در حوزه‌های اندکی که امکان رقابت فراهم آمده است در صحنه حضور داشته باشد و از ملت بزرگوار ایران که همیشه در مواقع حساس راه انحراف را بر منحرفان بسته است می‌خواهد که با اندیشیدن به وضع کنونی و توطئه‌هایی که از بیرون و درون علیه جمهوری اسلامی ایران وجود دارد برای رسیدن به وضعی مطلوب‌تر نامزدهای پیشنهادی ائتلاف اصلاح‌طلبان را برگزینند و بار دیگر اراده معجزه‌گر خود را با برهم زدن راهبرد آن‌ها که از ابزار کردن دین و قانون و انقلاب ابایی ندارند، جلوگیری کنند و مانع تشکیل مجلسی شوند که به کام آنان و طبعا به زیان کشور است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد