وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

میزگرد "دانشجویان وانتخابات مجلس هشتم"

دبیر شاخه جوانان و دانشجویان جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با تاکید بر این‌که کاندیداهای انتخاباتی باید در دادن وعده‌های انتخاباتی‌شان دقت به عمل آورده و بعد از کسب آرا به این وعده‌ها عمل کنند، خاطرنشان کرد: به تمامی گروه‌های سیاسی به خصوص گروه‌های اصولگرا توصیه می‌کنیم که توجه بیشتری به اخلاق انتخاباتی کنند و مراقب باشند که در این فضا از امکانات دولت در جهت اهداف احزاب‌شان استفاده نکنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) مجتبی توانگر با حضور در میزگرد "دانشجویان وانتخابات مجلس هشتم" که در محل این خبرگزاری برگزار شد، با بیان این‌که فضای حاکم بردانشگاه‌ها در سال تحصیلی گذشته نشانگر دوری از فضای تشنج و درگیری حاکم در دوران حاکمیت جبهه دوم خرداد است، گفت: درفضای گذشته برخی دانشگاه‌ها، اهانت‌هایی به برخی دستگاه‌های قانونی نظام صورت می‌گرفت و درگیری‌های مصنوعی از سوی برخی تشکل‌های دانشجویی - به دلیل فضای نامناسبی که برخی احزاب در بیرون از دانشگاه ایجاد می‌کردند - ایجاد می‌شد که خوشبختانه این فضا از بین رفت و اکنون فضای علم‌آموزی، تولید علم و جنبش نرم‌افزاری در دانشگاه‌ها شکل گرفته است.

این فعال سیاسی با ابراز این عقیده که در دولت گذشته برخوردهای ناشایستی با اساتید در دانشگاه‌ها صورت گرفت، افزود: خوشبختانه در دوران کنونی این‌گونه برخوردها کاهش پیدا کرده و دانشگاه دیگر شاهد چنین برخوردهایی نیست. از سوی دیگر روند نادرستی که در رابطه با تولید علم و مقالات در دولت گذشته وجود داشت اصلاح شده است.

وی افزود: در دولت فعلی برخورد با اساتید اصلاح شده است.

توانگر با تاکید بر این‌که شور و نشاط حاکم بر جنبش دانشجویی با گذشته قابل مقایسه نیست، گفت: در حال حاضر فضای تشنج در دانشگاه‌ها کاهش پیدا کرده است که این را نباید با فضاسازی که برخی در تلاشند ایجاد کنند، مقایسه کرد. در حال حاضر تشکل‌های دانشجویی به جای درگیری‌های کاذب به بحث‌های مختلف می‌پردازند. با مقایسه‌ی مباحث آموزشی پی‌گیری شده از سوی تشکل‌های دانشجویی با دولت‌های گذشته، به ارتقای سطح این تشکل‌ها در مباحث مختلف سیاسی، اجتماعی و ... خواهیم رسید.

این فعال سیاسی تاکید کرد: یکی از نکات مثبت دولت نهم، تشکیل معاونت علمی است که این معاونت در تلاش است با نخبگان ارتباط بیشتری برقرار کرده و به نوعی برای نخبگان، اهمیت بیشتری قائل شود.

وی ابراز عقیده کرد: در حال حاضر برخلاف دوران گذشته که رییس‌جمهور با گروه خاصی از تشکل‌ها صمیمیت داشت، هر تشکلی که درخواست دیدار با رییس‌جمهور را دارد توانسته با رییس‌جمهور به صحبت بپردازد و این چیز جدیدی است که در دولت کنونی اتفاق افتاده است.

دبیر شاخه جوانان و دانشجویان جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: در گذشته برخی احزاب، دانشجو را پیاده‌نظام خود تصور می‌کردند و جنبش دانشجویی را ابزاری برای رسیدن به قدرت می‌دانستند که در این بین می‌توان گفت یکی از دلایل خمودگی تشکل‌های دانشجویی، نگاه کردن به دانشجو و جنبش دانشجویی به عنوان ابزاری برای رسیدن به قدرت است.

توانگر با ابراز امیدواری نسبت به برگزاری مطلوب انتخابات گفت: امیدواریم در انتخابات مجلس هشتم و با حضور دوستان اصولگرا در وزارت کشور و نظارت شورای نگهبان، این انتخابات به خوبی برگزار شود و جنبش دانشجویی در صحنه‌ی انتخابات حضور حداکثری داشته باشد.

این فعال سیاسی با بیان این‌که در حال حاضر فضای مناسبی برای نقد مجلس هفتم در بین جنبش دانشجویان وجود دارد، افزود: امیدواریم روند تولید علم و جنبش نرم‌افزاری روند بهتری را طی کند و ارتباط بدنه‌ی دولت با تشکل‌های دانشجویی هم‌چنان حفظ شود تا دانشجویان بتوانند به تحلیل مسایل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بپردازند.

توانگر اظهارکرد: نخبگان دانشگاهی همواره نقش مهمی در هدایت جریان‌های فکری جامعه داشته‌اند؛ این نقش به ویژه در انتخابات به گونه‌ای پررنگ‌ترمی‌شود که این قشربه عنوان یکی از گروه‌های مرجع اصلی مورد توجه مردم قرارمی‌گیرند.

وی ادامه داد: امام(ره) و مقام معظم رهبری تاکید بسیارزیادی به آگاهی سیاسی دانشجویان و دخالت آنها در سیاست داشتند و آنها را به عنوان قشری تاثیرگذاردرسرنوشت سیاسی کشور قلمداد می‌کنند.

وی با بیان این‌که این شاخه، نقد عملکرد مجلس هفتم را در حوزه‌ی آموزش عالی دنبال می‌کند، گفت: درتلاشیم تا با انجام چنین کارهایی به جبهه‌ی متحد اصولگرایان کمک کرده تا آنها نیز در شعارهای خود در حوزه‌ی آموزش عالی بتوانند با اطلاعات دقیق‌تری به پیش روند.

دبیر شاخه جوانان و دانشجویان جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، بررسی عملکرد دولت نهم را در فضای آموزش عالی، از دیگر فعالیت‌های این شاخه عنوان و ابرازعقیده کرد: با نگاه به عملکرد دولت گذشته در وزارت کشور و کمیسیون ماده 10 احزاب، معاونت سیاسی کشور و مشاورین رییس‌جمهور در دوران دوم خرداد خواهیم یافت که عرصه‌ی سیاسی کشور به جای آن‌که محلی برای تعامل احزاب و گفت‌وگو باشد، به محلی برای فضای کاذب سیاسی تبدیل شده بود و فضای جامعه را به سمت التهاب پیش می‌برد که این فضا تنها باعث لطمه زدن به احزاب شد.

توانگر ادامه داد: در دولت کنونی، فضای گفت‌وگو به گونه‌ای باز شد که احزاب توانستند با در دست داشتن تریبون خود به فعالیت بپردازند که نمونه‌ی آن را می‌توان تشکیل حزب اعتماد ملی، اصولگرایان مستقل، ستاد رایحه خوش خدمت و ... دانست. از این رو می‌توان با قاطعیت گفت که در حال حاضر هیچ حزبی نیست که تریبون و یا سایتی در دست نداشته باشد و احزابی که ادعا می‌کنند تریبونی در اختیار ندارند تنها می‌توان با نگاه به فضای سایتی و وبلاگی متوجه شد که این افراد چندین سایت را در اختیار دارند.

وی با بیان این‌که در رابطه با بحث اخلاق انتخاباتی مجریان انتخابات، جمعیت ایثارگران با همکاری شاخه جوانان و دانشجویان به تدوین مجموعه‌ای پرداخته است، خاطرنشان کرد: عملکرد مجلس هفتم و دولت نهم نشان‌دهنده‌ی این موضوع است که آنها توجه به مطالبات مردم را به طور جدی در دستور داشته و دارند؛ به نظر می‌رسد که بحث اساسی مجلس هفتم، پی‌گیری مطالبات مردم بوده است و دولت نهم نیز در این رابطه با سفرهای استانی و رویکرد مناسبش در بحث عدالت، فضای مناسبی را در جامعه ایجاد کرده است.

دبیر شاخه جوانان و دانشجویان جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با اشاره به نقدپذیری دولت نهم اظهار داشت: رییس‌جمهور درخصوص نامه‌ی 57 اقتصاددان منتقد دولت، حرکتی را آغاز کرد که طی آن اقتصاددانان نظرات خود را به دولت منتقل کرده و دولت نیز نظرات خود را ارایه داد؛ بر اساس گفته‌ی افراد، بسیاری از ابهامات موجود بر اساس آمارهای اشتباه بوده است.

توانگر با تاکید بر این‌که دولت باید این‌گونه جلسات را با هدف روشنگری جامعه تکرار کند و با این هدف با تشکل‌ها، احزاب و گروه‌های مختلف جلسه داشته باشد، گفت: در دولت گذشته این جمعیت حدود 10 درخواست دیداربه رییس دولت ارایه کرده بود ولی واقعا دراین دولت احزاب منتقد دولت توانستند در بسیاری از عرصه‌ها به نقد دولت بپردازند و این نشان از فضای باز کشور است.

این فعال سیاسی با تاکید بر این‌که باید در رقابت‌های سیاسی از دروغ، تهمت و شایعه‌پراکنی جلوگیری شود، افزود: در رقابت‌های سیاسی باید اخلاق حاکم شود؛ چرا که متاسفانه برخی از احزاب به تهمت و شایعه‌پراکنی در برخی سایت‌ها می‌پردازند. از این رو امیدواریم که اخلاق درفضای جامعه حاکم شود.

وی با نقد عملکرد مجلس ششم گفت: به مجلس هفتم نیز نقدهایی همچون عدم اطلاع‌رسانی به مردم وارد است. از این رو هیات رییسه‌ی مجلس هفتم باید در انتهای عملکرد چهار ساله‌ی خود گزارشی از عملکرد خود را به مردم ارایه دهد و بر این اساس احزاب و گروه‌های مختلف عملکرد این مجلس را مورد نقد قرار دهند.

دبیر شاخه جوانان و دانشجویان جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی ابرازعقیده کرد: دوم خردادی‌ها در مجلس ششم با ارائه طرح‌های تنش‌زا و مسئله‌ساز، نطق‌ها، بیانیه‌ها، نامه‌های خلاف مصالح و امنیت ملی، عدم توجه به مطالبات واقعی مردم، ضعف نظارت و رفتار دوگانه در برخورد با دستگاه‌های مختلف، کارنامه تاریکی از خود به جای گذاشتند.

توانگر با بیان این‌که در حال حاضر به دلیل تحولات کشور همه‌ی گروه‌ها از عدالت یاد می‌کنند اما باید همواره این موضوع را که عدالت تنها در مقوله‌ی اقتصاد نمی‌گنجد به یاد داشته باشند، گفت: در بحث انتخابات باید در رابطه با عدالت سیاسی، مسایل مطرح شود و این عدالت سیاسی به صورت قانون در کشور مدون شود تا همه‌ی گروه‌ها و جریان‌های سیاسی و حتی مجریان انتخاباتی برای تحقق این عدالت تلاش کنند و در جهت رسیدن و تحقق قانون اساسی در بحث انتخابات فعالیت کنند.

وی با ابراز امیدواری از این‌که در انتخابات مجلس هشتم باید گروه‌های مختلف شرکت کنند، تاکید کرد: به گروه‌های مختلف توصیه می‌کنیم که برای حضور در انتخابات از نظام خرج نکنند؛ چرا که باید پذیرفت عملکرد دولت‌ها و مجالس سابق، جزئی از عملکرد نظام است و نباید در مورد عملکرد آنها به سیاه‌نمایی پرداخت.

توانگر با تاکید بر این‌که دایره‌ی اصولگرایی نباید به گروه‌های خاصی محدود شود، گفت: اصولگرایان باید چتر خود را به گونه‌ای وسیع کنند که همه‌ی گروه‌ها بتوانند زیر آن جمع شوند و در این میان گروه‌های اصولگرا باید با گروه‌های اصلاح‌طلب نیز تعامل داشته تا انشاءالله مجلس بعدی، مجلسی متشکل از افکار مختلف باشد.

این فعال سیاسی با بیان این‌که جامعه به سمت نیروهای ارزشی که در دایره‌ی اصلاح‌طلبی و اصولگرایی قرار دارد میل می‌کند، گفت: با وجودی که در میان اصولگرایان افراد محافظه‌کار و در دایره‌ی اصلاح‌طلبان نیز افراد تندرو به چشم می‌آیند، اما امیدواریم این دو گروه تلاش کنند تا نیروهای افراطی خود را مهار کرده و نگذارند به اسم اصلاح‌طلبی و اصولگرایی فضا ناآرام شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد