وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

انتشار کارنامه عملکرد مجلس هفتم

کارنامه عملکرد مجلس هفتم که فعالیت‌های ده‌گانه نمایندگان مجلس در صحن علنی را به تصویر کشیده است، آماده انتشار شد.

به گفته مدیر دفتر جریان شناسی تاریخ معاصر که طراح و مجری این پژوهش بوده است، این پژوهش با حدود 4000 ساعت نفر، توسط یک تیم تحقیقاتی و بر اساس اسناد و مدارک منتشر شده توسط مرکز تدوین قوانین مجلس شورای اسلامی تهیه شده و در آن عملکرد نمایندگان مجلس هفتم بر اساس جدول مربوط به حوزه انتخابیه شهر، استان و فراکسیون آماده شده است.

رسایی گفت: بر اساس این پژوهش مشخص می‌شود که نمایندگان مجلس هفتم در نطق‌های پیش از دستور چند کلمه صحبت کرده‌اند و چه درصدی از آن به موضوعات مختلف از جمله مباحث سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و دیگر موضوعات اختصاص داشته است.

مدیر این دفتر تحقیقاتی اعلام کرد؛ بر اساس این پژوهش میزان فعالیت نمایندگان در بررسی لوایح و طرح‌های بررسی شده در صحن علنی و همچنین فعالیت‌ نمایندگان در اعطای تذکر به مدیران اجرایی، تذکرات آیین‌نامه‌ای و همچنین میزان اخطارهای قانون اساسی و سؤال از وزرا مورد بررسی قرار گرفته است.

به گفته مدیر دفتر جریان شناسی تاریخ معاصر این پژوهش پیش از این در باره نمایندگان مجلس ششم نیز صورت گرفته بود که بر اساس آن نمایندگان مجلس ششم در طول دوره مورد بررسی، 1060 نطق با 043/13/1 کلمه ایراد کرده بودند که 37 درصد آن سیاسی و 28 درصد اقتصادی و 2 درصد آن فرهنگی و 11درصد آن متفرقه و غیر مرتبط با موضوعی بود.

همچنین در مجلس ششم نمایندگان مجلس 4079پیشنهاد در بررسی عملکرد طرح‌ها و لوایح ارائه دادند و 436 سؤال از وزرای کابینه مطرح کردند.

حمید رسایی گفت: به زودی اطلاعات بیشتری در باره این پژوهش و مقایسه آن با عملکرد دو دوره مجلس ششم و هفتم ارائه خواهد شد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد