وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

آخرین فرصت شورای نگهبان برای رقابتی کردن انتخابات

در حالی که تا سوم اسفند ماه، آخرین زمان اعلام صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان، تنها دو روز زمان باقی مانده، به رغم انتشار سه لیست از سوی یک خبرگزاری نزدیک به وزارت کشور و شورای نگهبان، برخی معتقدند به رغم تأیید این افراد هنوز در برخی حوزه‌های انتخابیه رقابت جدی وجود ندارد.

در سه مرحله اسامی 273، 290 و 251 نامزد مجلس را که مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفته بودند، اعلام کرد که با این وصف، در مجموع اسامی تأیید‌صلاحیت‌شدگان توسط شورای نگهبان به 814 نفر رسید.
هرچند این اسامی مورد تأیید رسمی وزارت کشور و شورای نگهبان قرار نگرفت، اما به دلیل عدم تکذیب رسمی بسیاری این اسامی را درست و نهایی تلقی کردند. با این حال، مرور کل این سه لیست نشان می‌دهد که مجموعا تنها حدود پنجاه نام از اشخاص مشهور دارای سوابق خدمت، کارآمدی برای مجلس و محبوبیت میان مردم از طیف‌های مختلف اصولگرا و اصلاح‌طلب ردصلاحیت شده در آنها دیده می‌شود و حدود 750 نام باقیمانده را اکثرا افراد غیرمشهور که معمولا رأی بالایی نیز ندارند، تشکیل می‌دهد.

این‌که شورای نگهبان با بررسی‌های خود در این مدت، بیش از 750 نامزد غیرمشهور را تأیید کرده، هرچند نشان از حساسیت شورای نگهبان برای احقاق حقوق این افراد دارد، اما به دلیل آن‌که این افراد معمولا به دلیل ناشناخته بودن، نقش چندانی در جلب آرای مردمی نیز ندارند، تأیید آنها تأثیر چندانی در رقابتی کردن انتخابات بر جای نخواهد گذاشت.

این گزارش می‌افزاید: برخی اطلاعات و شنیده‌ها نیز از وجود اشتباه در این لیست‌ها حکایت دارد. به گونه‌ای که نام برخی افراد تأیید‌صلاحیت‌شده توسط شورای نگهبان در لیست‌های منتشرشده نیست و از سوی دیگر، برخی افراد که اسامی‌شان در این لیست‌ها وجود دارد، از دریافت برگه تأیید‌صلاحیت خود ناکام مانده‌اند.
در همین حال با توجه به وجود یکی دو لیست نهایی، کارشناسان امیدوارند این لیست دربرگیرنده چهره‌های بیشتری از جناح‌های گوناگون کشور باشد تا زمینه برگزاری انتخاباتی باشکوه و رقابتی‌تر فراهم گردد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد