وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

تحولات تازه در آرایش سیاسی اصولگرایان

رایزنی‌های سیاسی گسترده‌ای که در میان اصولگرایان در جریان است، حکایت از برخی تحولات تازه در آرایش سیاسی اصولگرایان دارد که احتمالاً اخبار آن طی‌ روزهای آینده منتشر می‌شود.

به گزارش همشهری، شاید این تلاش‌ها که در قالب رایزنی و گفت‌وگوهای دویا چندطرفه میان گروه‌های اصولگرا و همچنین شخصیت‌های برجسته و تاثیرگذار حاضر در این جریان شکل گرفته و روزی نیست که از این رایزنی‌ها خبری در رسانه‌ها منتشر نشود، مثمرثمر واقع شده و موجب شود تا جبهه اصولگرایان هفته آینده فهرست نهایی خود را منتشر کند؛

هرچند مسئولان جبهه متحد اصولگرایان اعلام کرده‌اند که امکان هرگونه تغییر در فهرست جبهه متحد تا آخرین روزهای باقی مانده تا تبلیغات انتخاباتی امکان پذیر است.

این رایزنی‌ها هم شامل بحث‌های داخلی برخی گروه‌های حاضر در جبهه متحد درباره بعضی افراد فهرست‌ها به ویژه در تهران است و هم شامل گلایه‌هایی که دیگر اصولگرایان از جبهه متحد دارند، تا آنجا که اگر جبهه متحد در فرایند عملکرد انتخاب خود درخصوص نامزدهای انتخابات مجلس هشتم، تجدیدنظر نکند، این امکان وجود دارد که تعدادی از آنها مانند ائتلاف فراگیر اصولگرایان فهرست مستقل بدهند.

ائتلاف فراگیر اصولگرایان که از ابتدای شکل‌گیری تعامل دوطرفه و تنگاتنگی با 3عضو برجسته جریان اصولگرایی یعنی علی لاریجانی، محمدباقر قالیباف و محسن رضایی داشته و طبق نقل هنوز هم این ارتباط را حفظ کرده و ادامه می‌دهند، گویا ساعات پایانی دوشنبه شب 29 بهمن، جلسه مهمی برگزار کردند تا هم برای خود رسماً سخنگویی انتخاب کنند و هم آخرین نتایج رایزنی‌های خود با جبهه متحد اصولگرایان را بررسی کنند.

روشن است که این ائتلاف هرچند به وحدت اصولگرایان خود را پایبند نشان داده و آن را لازم می‌شمرد اما نسبت به روند حرکت جبهه متحد اصولگرایان در بعضی مراحل، به ویژه انتخاب نامزدهای فهرست نهایی این جبهه در شهرهای بزرگی چون تهران گلایه دارند و معتقدند افراد شایسته‌ دیگری برای حضور در فهرست‌ها وجود دارند که مشخص نیست جبهه متحد چرا آنها را از نظر دور داشته است.

همین نکته موجب شد تا چندین بار به تلویح یا تصریح، بزرگان این جریان مخصوصاً افرادی چون لاریجانی، قالیباف و رضایی که اصولگرایان به دلسوزی آنها معترفند، این گلایه را مطرح کرده و از جبهه متحد بخواهند تا تلاش کند این نقیصه در عملکرد اصولگرایان برطرف شود تا زمینه فهرست صد در صد واحد فراهم شود.

شاید چون جبهه متحد تاکنون پاسخ قانع کننده‌ای به انتقاد این گروه از اصولگراها نداده، ائتلاف فراگیر هم اعلام کرده که احتمالاً فهرست جداگانه خواهد داد.

سیدعلی ریاض، محمد خوش چهره، سعید ابوطالب، حمیدرضا کاتوزیان، الهام امین‌زاده، نفیسه فیاض بخش، حسن غفوری فرد، حسین مظفر، امیررضا خادم، رضا طلایی نیک، عادل آذر، سیدمحمد میرمحمدی، مرضیه وحید دستجردی و عبدالمقیم ناصحی از جمله کسانی هستند که برای حضور در این فهرست نهایی شده‌اند.

همایش شوراهای استانی

همایش شوراهای استانی جبهه متحد دوم اسفند ماه برگزار می‌شود.

برگزاری این همایش در شرایطی است که تلاش‌های بزرگان و دلسوزان اصولگرا برای نزدیک ساختن اسامی فهرست این جبهه به مبانی مورد نظر تاکنون نتیجه نداده و کنار گذاردن بدون توجیه چهره‌های شاخص و برجسته از فهرست این جبهه، احتمال انتشار فهرست واحد را ضعیف کرده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد