وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

بایدها و نبایدهای تبلیغات کاندیداها

آنچه در وهله اول درخصوص تبلیغات به ذهن متبادر می شود، روشی ساده برای شناساندن کاندیداها و اهداف و برنامه های آنها به مردم جهت نمایندگی است که یقینا هدف اصلی تبلیغات چیزی جز این نیست ، اما اکنون باید دید روش های تبلیغاتی غیرمستقیم و نامرئی تا چه حد مقصود قانونگذار را عملی می کند؟
به عنوان مثال ، فردی شایستگی تام برای احراز پست نمایندگی را دارد و جامعه واقعا نیازمند چنین فرد لایق و باکفایتی است ، ولی وی از طرفی هزینه تبلیغات را نمی تواند فراهم کند و از طرف دیگر، انجام تبلیغات بخصوص آنچه امروزه مرسوم شده است را در شان و منزلت خود نمی بیند، پس چه باید کرد؟
آیا باید جامعه از خدمات وی محروم بماند؟ از طرف دیگر شخصی هم با تبلیغات نامتعارف ، تطمیع ، دادن وعده های فراوان و عملا ناممکن و مضاف بر این که از نظر صلاحیت هایی نظیر تخصص ، تجربه مدیریتی و رعایت اصول اخلاقی و قانونی نیز بهره چندانی ندارد و سرانجام نظر افکار عمومی را با لطایف الحیل جلب می کند و انتخاب می شود. صاحب نظران و دست اندرکاران برای حفظ حقوق عامه مردم چه اندیشه ای را طراحی خواهند کرد؟
مساله این است که چه مدیریتی را باید اعمال کنیم تا افراد نوع اول بتوانند عرصه انتخابات را به تبلیغ شایستگی ها و صلاحیت های قانونگذاری مزین کنند و از سوی دیگر، موارد نوع دوم با فریب ، تطمیع ، تبلیغات دروغین و نامتعارف به مجلس شورای اسلامی راه پیدا نکنند؟به بیان دیگر، ساز و کار جامعه برای حمایت از گروه نخبگان شایسته و جلوگیری از ورود افراد گروه دوم با پوشش تبلیغات فریبنده چیست؟
آیا می توان فقط با مواد قانونی و تبصره های تبلیغات قانونی به این هدف مهم دست یافت ؟چه کسی پاسخگوی ورود افرادی با این گونه تبلیغات نامتعارف و دروغین است که در جامعه برای جلب افکار عمومی به عناوین مختلف و نوظهور صورت می گیرد؟اینها پرسش هایی است که در ذهن هر فرد علاقه مند به سرنوشت و منافع کشور مطرح می شود و می بایست پاسخی برای آنها بیابد.
بسیار طبیعی است که خیلی از مواردی را که با شان نمایندگی تناسبی ندارد، نمی توان صرفا با قانون جلوگیری کرد و ضرورت آگاهی و دقت آحاد جامعه را می طلبد، هر چند می بایست از طریق قوه قانونگذاری و مراجع دست اندرکار طرحی جدید در این خصوص مطالعه ، بررسی و درنهایت تصویب شود تا به این وسیله به انتظار واقعی مردم جامه عمل پوشانده شود.بایدها و نبایدهای قانون تبلیغات فعلی قطعا با وجود نارسایی ها و خلاها نمی تواند منظور و هدف اصلی جامعه را از امر تبلیغات که همان ارائه دقیق و صحیح برنامه ها و اهداف از سوی کاندیداهاست ، تامین کند.
شاید با فراخوان عمومی و استمداد از مردمی که همواره تمام دوران گره گشای تنگناهای کشور بوده اند و نیز افزایش سطح آگاهی عمومی جامعه در این خصوص از سوی رسانه های جمعی بتوان بخشی از این معضل اجتماعی و سیاسی که جدا مبنای کارکرد دولت و به نوعی تمامی امور اجرایی نظام را در برمی گیرد، حل کرد.
هشدارها و آگاهی های بموقع و اصولی از سوی خیرخواهان ، معلمان ، استادان ، معتمدان و در کل نخبگان جامعه با پیش بینی و بررسی و حمایت از کاندیداهایی که واجد صلاحیت لازم هستند، برای رقابت واقعی و سالم و جهت دهی افکار عمومی به کاندیداهای اصلح می تواند بخشی از این نارسایی ها را جبران کند.داشتن یک مجلس مقتدر، متخصص ، مستقل و باتجربه در اداره کشور می تواند در کارکرد مطلوب قوه مجریه و قوه قضاییه و حل مشکلات اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جامعه نقش بسزایی داشته باشد.
در غیر این صورت همواره با انبوهی از مشکلات ساختاری دست به گریبان خواهیم بود.حال با این اوصاف آیا وقت آن نرسیده است که به ساختار گزینش نماینده واقعی مجلس شورای اسلامی نظری جدی بیفکنیم و در نهایت با تغییرات ساختاری این مشکل عظیم جامعه اسلامی را تا حدودی مرتفع کنیم
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد