وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

توکلی: منظورم بازنگری در مورد متحصنین نبود!

آفتاب: احمد توکلی گفت: کسی که تحصن کرده یا راهکارهای غیرقانونی را برای اعتراض دنبال می‌کند قانونا نباید تائید صلاحیت شود.

به گزارش فارس رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در شیراز با بیان این مطلب گفت: بررسی نهایی صلاحیت‌ها به عهده شورای نگهبان است و ما اطمینان داریم که شورا با تلاش مضاعف حق را اقامه می‌کند.

وی افزود: البته شورای نگهبان که در مجموع کارنامه قابل دفاعی را در تاریخچه خود دارد باید کسانی را در معرض آرای عمومی قرار دهد که صلاحیت وارد شدن به مجلس را داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه در بررسی صلاحیت‌ها اصل بر برائت افراد نیست بلکه بر احراز شرایط است گفت: کسی که تحصن کرده یا راهکارهای غیرقانونی را برای اعتراض دنبال می‌کند قانونا نباید تائید صلاحیت شود اما منتقدان حتی اگر به همه سیاست‌های دولت انتقاد تند داشته باشند، منعی برای حضور در انتخابات مجلس ندارند.

نماینده مردم تهران در مجلس هفتم با تصریح اینکه نمی‌توان به کسی که عصبی مزاج است و یا صراحت لهجه دارد، یا از الفاظ پرخاشگرانه در صحبت‌ها استفاده می‌کند، عنوان تندرو داد گفت: شرایط باید به گونه‌ای باشد که به کسی ظلمی نشود و هر کس شرایط را دارد، بتواند در انتخابات شرکت کند.

وی با بیان اینکه زمان رسیدگی به صلاحیت‌ها ناکافی است، گفت: کوتاه بودن زمان رسیدگی به صلاحیت‌ها شاید نقص قانونی باشد اما کم تجربگی برخی از مسئولان اجرایی و تغییر روش نام نویسی اینترنتی نیز از جمله مسائلی است که موجب شد قدری نابسامانی در این دوره از انتخابات به وجود آید.

توکلی خاطرنشان کرد: البته تنگ نظری‌هایی هم بوده که موجب افزایش میزان ردصلاحیت‌ها شده است و امیدواریم شورای نگهبان در فرصت باقیمانده نقص‌ها را جبران کند.

وی با اشاره به نامه خود به شورای نگهبان، آن را عمل به وظیفه قانونی و تکلیف دینی خود در امر به معروف و نهی از منکر ارزیابی و تصریح کرد: عدم احراز صلاحیت از نظر عملی تفاوتی با ردصلاحیت ندارد چرا که هیچ کدام نمی‌توانند در انتخابات شرکت کنند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد