وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

استقبال خبرگزاری فرانسه از حمله توکلی به ردصلاحیتها

خبرگزاری فرانسه در گزارشی از حمله احمد توکلی به رد یا عدم احراز صلاحیت برخی داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی استقبال کرد.
به گزارش رجانیوز، AFP در این گزارش که از تهران ارسال کرده است، از احمد توکلی، با عنوان "نماینده محافظه کار مطرح ایران" یاد کرد که از گستردگی رد صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی انتقاد کرده و گفته است این مسئله پیامدهای نامطلوب داخلی و خارجی خواهد داشت.
این خبرگزاری در ادامه نوشت: توکلی در نامه ای به شورای نگهبان قانون اساسی که مسئول نظارت بر انتخابات است، تاکید کرد کیفیت و کمیت رد صلاحیت ها این بار ابعاد خاصی داشت و سبب نگرانی دوستان انقلاب اسلامی شده است.
خبرگزاری فرانسه با بیان اینکه "انتقاد از رد صلاحیت بیش از دو هزار نامزد انتخابات قانونگذاری چهاردهم مارس ایران از جمله شمار زیادی نامزد اصلاح طلب و میانه رو، شدت گرفته است"، به نقل بخش دیگری از نامه توکلی پرداخت و نوشت: توکلی افزوده یکی از نتایج دردناک این وضعیت کاهش مشارکت مردم در انتخابات و پیامدهای نامطلوب آن در عرصه داخلی و خارجی است.
AFP همچنین اضافه کرد: احمد توکلی که ریاست مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی را بر عهده دارد، طی ماه های گذشته انتقادهای خود را از دولت محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران دو چندان کرده است.
این خبرگزاری، توکلی را حامی ائتلاف تازه فراگیر اصولگرایان متشکل از محافظه کاران منتقد سیاسی رئیس جمهور ایران، خواند و با اظهار این مطلب که "این ائتلاف شامل دوستان سیاسی علی لاریجانی مسئول سابق پرونده هسته ای ایران، محمد باقر قالیباف شهردار تهران و محسن رضایی فرمانده سابق سپاه پاسداران است"، اعلام کرد این ائتلاف قرار است فهرست جداگانه ای از محافظه کاران نزدیک به احمدی نژاد برای انتخابات قانونگذاری ارائه کند.
گفتنی است احمد توکلی در نامه ای که روز گذشته در سایت متعلق به وی منتشر شد، در ادعایی عجیب که حتی قابل پیگرد حقوقی از سوی دولت است، ردصلاحیت برخی نمایندگان فعلی مجلس را به دلیل "مخالفت قانونی با بعضی سیاست‌ها یا عملکردهای دولت" خواند.
این نماینده مجلس که به اذعان خبرگزاری فرانسه بر حجم حملات خود به دولت نیز افزوده است توضیح نداد که چنانچه مخالفت با دولت به عنوان یکی از ملاک های ردصلاحیت نمایندگان فعلی بوده است، به چه دلیل بسیاری از نمایندگان منتقد از جمله خود وی تأیید صلاحیت شده اند؟
اظهار مواضع اینچنینی از سوی توکلی در آستانه برخی انتخاباتهای قبلی نیز مسبوق به سابقه بوده است. به نحویکه وی در جریان انتخابات سال گذشته شورای شهر تهران نیز حملات مشابهی به دولت کرده بود. این در حالیست که مواضع اخیر وی بازتاب مثبتی نیز در میان اصولگرایان نداشته و از این تکروی ها به ایجاد شکاف در میان اصولگرایان تعبیر شده است.
گفتنی است توکلی چندی پیش نیز در نامه ای از حضور رئیس جمهور در اجلاس شورای همکاری خلیج فارس به شدت انتقاد کرد اما کمتر از یک روز بعد، اظهارات قبلی خود را پس گرفت و تلویحاً به اشتباه خود اقرار کرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد