وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

رفتار عالمانه ، ویژگی اصلی جریان اصولگرایی

یکی از اصول اساسی در گفتمان اصولگرایی ، گسترده نگری و رفتار عالمانه است. بدین معنا که در هر مجموعه ای محدودنگری و بروز رفتارهای به دور از تدبیر و مشی عالمانه مانع از انجام صحیح و مطلوب فعالیت ها است.
زمانی که این گونه رفتار سرلوحه تلاش های جریان اصولگرایی قرار گیرد، این مجموعه که با تدبیر و دقت و حسن نظر و رفتار عالمانه فعالیت های خود را سامان می دهد می تواند به اطراف و ابعاد هر موضوع و هر رویداد بنگرد و مدیریت جامع را همراه با قاطعیت و انعطاف به کار گیرد. در صورتی که در هر جریان سیاسی رفتار عالمانه و مدبرانه لحاظ شود هر چیز و هر شخص ، در جای صحیح خود و در موقعیتی قرار می گیرد که می تواند در آن تاثیرگذار باشد.
احمد بزرگیان ، عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس در این زمینه معتقد است که ویژگی بارز اصولگرایان در این دوره از فعالیت های سیاسی ، صبوری ، گسترده نگری و رفتار عالمانه است.

جریان اصولگرا در این دوره از رقابت های سیاسی تاکید بر چه شیوه ها و روش هایی دارد؟
اصولگرایان در این دوره با بازنگری تجارب قبلی خود و در نظر گرفتن معیارهای اصولگرایی که از سوی حضرت امام (ره ) و رهبر معظم انقلاب تبیین شده تلاش کرده است رفتاری را در شان تفکر اصولگرایی از خود بروز دهد.
صبوری پیشه کردن ، گذشتن از خواست های حزبی و شخصی ، رفتار عالمانه و گسترده نگری از مولفه های رفتار جدید اصولگرایان است. به دلیل اتخاذ چنین رویکردی بویژه در آستانه انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی وضعیت جریان اصولگرا نسبت به دو انتخابات گذشته بهتر است و تدبیر خوبی بر همه رفتارهای این جریان حاکم شده است که در صورت تداوم پس از برگزاری انتخابات مجلس هشتم می تواند نوید نهادینه شدن این رفتار در جریان اصولگرایی را داشته باشد.
در حال حاضر طیف ها و سلیقه های مختلف در درون اردوگاه اصولگرایان با همدلی و وفاق در حال فعالیت هستند و مشکل خاصی برای حضور یکپارچه در انتخابات ندارند.

همه جریان های اصولگرا در این خصوص همراه هستند؟
امروز قاطبه افراد و جریان هایی که خود را در درون اردوگاه اصولگرایان می دانند به این مشی و منش پایبند هستند، از طرفی نباید انتظار داشت در یک جریان سیاسی همه مانند هم بیاندیشند. بیشتر منتسبان به جریان اصولگرایی با قدرت تشخیصی که دارند، با دقت نظر، هماهنگی و همدلی در قالب جبهه متحد اصولگرایان مسائل را دنبال می کنند و به تصمیمات واحدی که از سوی جریان اصولگرا اتخاذ می شوند پایبند هستند. هر کس که داعیه اصولگرایی دارد رفتار سیاسی خود را باید به گونه ای شکل دهد که زمینه به وجود آمده در جریان اصولگرایی حفظ شده و حتی شرایط برای گسترش حرکت های وحدت آفرین آن فراهم شود.

اصولگرایان مجلس شورای اسلامی در این زمینه چه نقشی می توانند داشته باشند؟
فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با توجه به این که نسبت به دیگر گروه ها و تشکل های اصولگرا عمومیت دارد آیینه ای از جبهه متحد اصولگرایان در داخل مجلس شورای اسلامی است. فراکسیون بر رفتار اصولگرایان نظارت جدی دارد و تمام تلاش خود را به کار گرفته است که اتحاد بین گروه های اصولگرا حفظ شوند و اجازه داده نشود تا این وحدت شکننده شود.
اختلاف سلیقه ها و دیدگاه ها در یک جریان سیاسی امری طبیعی است اما این اختلافات نباید به گونه ای بروز کند که در صحنه انتخابات به صورت تخریبی خود را نشان دهد. گو این که در شرایط کنونی اختلاف سلیقه و دیدگاه قابل ذکری نیز در جریان اصولگرایی وجود ندارد و اگر دیدگاه ها متفاوت هم باشد در زمینه خدمت بیشتر به مردم صورت می گیرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد