وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

آیت‌الله مکارم:کاندیداها به نفع افراد اصلح کنارروند

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز با اشاره به نزدیک شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: بازخوانی تاریخ انقلاب ما را در انتخاب بهترین‌ها یاری می‌کند.
به گزارش رسا،‌ آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، صبح امروز، دهم بهمن‌ماه، در ابتدای درس خارج فقه خود با اشاره به نزدیک شدن ایام انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی، بازخوانی تاریخ انقلاب را بسیار ضروری خواند و تأکید کرد: بازخوانی تاریخ انقلاب ما را در انتخاب بهترین‌ها یاری می‌کند.
وی تصریح کرد: باید در انتخابات دقت کنیم تا خدای نکرده بر اثر خودخواهی‌ها و در نتیجه آن، شکاف در بین بهترین‌ها، آرای آنان تجزیه نشود.

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: کاری نکنند که نام هیچ‌کدام یا بیشترشان از صندوق‌های رأی بیرون نیاید و در عوض کسانی که نباید، نامشان از صندوق‌ها بیرون بیاید.
وی به همه کسانی که در همه جناح‌ها در خط انقلابند، سفارش کرد، تنها خودشان را نبینند و مخلصانه و با از خود گذشتگی، اگر کسی را بهتر از خودشان می‌دانند، به نفع او کنار بکشند.
وی با بیان این‌که خدا و مسؤولیتتان را در نظر داشته باشید و با اشاره به حدیثی اظهار داشت: اگر کسی متصدی کاری شود در حالی که شخص بهتری برای آن کار وجود دارد و کار را به او نسپارد، روی سعادت نخواهد دید.

این مرجع تقلید در این باره کسانی را که در گذشته هشت سال مسؤولیت داشته‌اند، مورد توجه قرار داد و خطاب به آن‌ها گفت: خدا را در نظر بگیرید.

وی در بخش دیگری از سخنانش به مناسبت فرارسیدن ایام دهه فجر و با پافشاری بر این‌که رسانه‌ها در این روزها باید چهار نکته اساسی را بررسی و موشکافی کنند، نخستین آن‌ها را بررسی قیام مردم علیه شاه دانست.
مؤلف تفسیر نمونه ابراز داشت: رسانه‌ها باید علت قیام مردم علیه شاه را بررسی کنند، تا از آن درس بگیریم.
مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم در ادامه به خیل شهدای پیر و جوان برای پیروزی انقلاب اشاره و تصریح کرد: بازخوانی و بررسی موضوع قربانیان، زندان‌ها و شکنجه‌های رژیم پهلوی رسالت دیگر رسانه‌ها و نیاز نسل جوانی است که سی سال از آن فاصله دارد.

وی سومین گام را در این باره پرداختن به ویژگی مردم عصر انقلاب و علت پیروزی آن‌ها برشمرد و تصریح کرد: رسانه‌ها باید تبیین کنند که آیا در آن زمان جناح‌ها در برابر هم صف بسته بودند، یا همه در یک صف بودند و صفا و صمیمیت در بینشان برقرار بود.
حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی تأکید کرد: در انقلاب، همه مانند یک خانواده در کنار هم بودند و با دست خالی به پیروزی رسیدند.
وی همچنین شجاعت، هوشیاری،‌ آگاهی به زمان، تواضع و خود محور نبودن را برخی از صفات بسیار ارزنده و مؤثر حضرت امام خمینی(ره) در پیروزی انقلاب عنوان کرد و خواستار بررسی و تحلیل آن از سوی رسانه‌ها برای مردم شد.

استاد عالی حوزه علمیه قم در پایان به مناسبت سالروز تخریب حرمین عسکریین گفت: باید خاطره آن را زنده کرد و الحمدالله حرم این امامان به دست ایرانیان و به کوری چشم دشمنان بهتر از گذشته ساخته خواهد شد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد