وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

ممنوعیت چاپ پوستر رد شد

شورای نگهبان طرح استفساریه ای درباره قانون انتخابات مجلس که بر اساس آن نمایندگان ، چاپ پوستر را برای نامزدهای انتخابات مجلس ممنوع کرده بودند، مغایر با قانون اساسی شناخت.

به گزارش واحد مرکزی خبر، این طرح که قید دوفوریت داشت در جلسه علنی یکشنبه این هفته مجلس تصویب شده بود .

این شورا پس از بررسی این طرح اعلام کرده است : طرح‌ استفساریه ماده (61) قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مصوب 1386، تفسیر نیست بلکه قانونگذاری است، لذا مغایر اصل73 قانون اساسی شناخته شد.

در متن استفساریه مجلس سوال شده بود: با توجه به اینکه در اصلاحات صورت گرفته در قانون انتخابات در زمینه تبلیغات انتخاباتی نصب و الصاق هرگونه پوستر و عکس ممنوع شده است، آیا چاپ اینگونه پوسترها نیز ممنوع است؟ که نمایندگان به این سوال پاسخ مثبت دادند و مقرر کردند چاپ پوستر توسط نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی ممنوع است و نامزدها می‌توانند برای معرفی خود از بروشور، کارت و تراکت استفاده کنند.

شورای نگهبان امروز همچنین در پایگاه اطلاع‌رسانی خود تایید استفساریه دو فوریتی دیگری درباره قانون بیمه اجتماعی رانندگان حمل و نقل بار و مسافر بین شهری را اعلام کرد .

نمایندگان به این استفساریه نیز در جلسه علنی روز یکشنبه پاسخ داده بودند و بر اساس آن مقرر شد : رانندگانی که تحت پوشش صندوقهای بیمه روستایی و عشایر هستند ، لازم نیست تحت پوشش بیمه سازمان تامین اجتماعی قرار بگیرند .
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد