وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

مجلس هشتم باید عدالتخواه‌تر از دولت نهم باشد

عبدالرسول حیدری دبیر کل اسبق اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان به جایگاه ویژه و رفیع مجلس شورای اسلامی در قانون اساسی اشاره و اضافه کرد: دو وظیفه اصلی قانونگذاری و نظارت بر تمامی امور کشور بر عهده نمایندگان مجلس است و بنابراین مردم باید در انتخابات، افرادی آشنا به مشکلات و مسایل و قانونگذار را به مجلس بفرستند نه کسانی که وعده می‌دهند فقط مشکلات حوزه انتخابیه خود را حل کنند.
وی در ادامه بسیاری از پیشرفت‌ و ترقی‌ها و مشکلات و معضلات را ناشی از وضع قوانین کارآمد و قوانین ناقص دانست و افزود: مردم باید از طریق رسانه‌های ملی، رسانه‌های عمومی، مطبوعات، تشکل‌ها و احزاب و ... به سمت انتخاب افرادی آشنا به کمبودها ونقص‌های قانونی و نحوه رفع آنها ترغیب شوند.
حیدری با بیان اینکه برخی از قوانین ما ناقص و یا متناسب با شرایط کنونی نمی‌باشد و از سال‌های دور گذشته تغییری نکرده است، اظهار داشت: یکی از وظایف اصلی نمایندگان مجلس هشتم بازنگری در این قوانین است.
این فعال سیاسی بااشاره به وظیفه نظارتی نمایندگان مجلس در قبال دستگاه‌های مختلف کشور، تصریح کرد: سوال و استیضاح وزیران، تحقیق و تفحص از دستگاه‌ها و ... از اهرم‌ها و ابزارهای مجلس شورای اسلامی برای ایفای نقش نظارتی است اما برخی دستگاه‌ها با مقاومت‌ها و دورزدهنهای قانونی و غیرقانونی و ایستادگی در مقابل خواست نمایندگان مجلس از این حق مجلس جلوگیری می‌کنند.
دبیر کل اسبق اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در این باره افزود: باید افرادی پاک‌دست، متعهد، متدین و زیرک در این حیطه وارد شوند تا بتوانند در مقابل شیطنت‌ها ومقاومت‌های قانونی برخی دستگاه‌های مختلف به خوبی عمل کنند وهم اینکه با تهدید و تطمیع‌های آنان میدان را خالی نکنند.
وی به حمایت 221 نماینده مجلس هفتم از دانشگاه آزاد اسلامی وحمایت 205 نماینده از موضوع هسته‌ای اشاره و اضافه کرد: این آمار و ارقام جای تامل دارد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد