وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

علت عدم تایید2250 نامزد در هیات‌اجرایی

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: صلاحیت حدود پنج هزار نفر از داوطلبان، یعنی 69 درصد از نام‌نویسی کنندگان هشتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در هیأت‌های اجرایی تأیید شده است، به این ترتیب، برای هر صندلی مجلس هشتم، دست‌کم هجده نفر رقابت خواهند کرد.
علیرضا افشار در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر اعلام کرد: از 31 درصد افرادی که صلاحیت آنان تأیید نشده، 21 درصد رد صلاحیت شده‌ و 10درصد نیز صلاحیت آنان احراز نشده است.
وی گفت: در حوزه انتخابیه تهران که سی کرسی نمایندگی در مجلس دارد، صلاحیت بیش از یک‌هزار داوطلب تاکنون تأیید شده است.

رئیس ستاد انتخابات کشور افزود: رد صلاحیت شدگان این دوره، در مقایسه با دوره‌های پیش، کمتر است، به گونه‌ای که در انتخابات مجلس هفتم، از میان همه داوطلبان، 44 درصد در هیأت‌های اجرایی و نظارت رد صلاحیت شدند و فهرست آنان به شورای نگهبان ارایه شد که در پایان، 27 درصد رد صلاحیت قطعی شدند.

افشار در تشریح تفکیکی دلایل رد صلاحیت برخی از نامزدها گفت: از میان رد صلاحیت شدگان این دوره از انتخابات، 69 نفر مسئولیت‌هایی داشته‌اند که به موقع استعفا نداده‌اند؛ 131 نفر نیز به خیانت، کلاهبرداری و اختلاس در محاکم صالحه قضایی محکوم بوده‌اند و همچنین 329 نفر در محل سکونت و در میان مردم سوءشهرت داشته‌اند؛ 188 نفر با مشکل مدرک تحصیلی و یا کمبود پنج سال سابقه کار کارشناسی با مدرک کارشناسی روبه‌رو هستند و تعدادی هم سوءسوابقی مانند اعتیاد یا قاچاق مواد مخدر، محکومیت به حدود شرعی، وابستگی به رژیم سابق، اقدام علیه جمهوری اسلامی ایران، نداشتن اعتقاد و التزام عملی به اسلام و نظام جمهوری اسلامی، عضویت یا هواداری از گروهک‌های تجزیه‌طلب و ضدانقلاب، وابستگی و ارتباط با سرویس‌های اطلاعاتی بیگانگان، اهانت به مقدسات دینی، پیامبر اعظم(ص) و ائمه معصومین(ع)، اغتشاش در کشور و هواداری از فرق منحرف مذهبی، محکومند که مدارک این افراد را مراجع چهارگانه به هیأت‌های اجرایی اعلام کرده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: پس از نام‌نویسی داوطلبان هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی که تا ساعت 24 روز 21 دی ادامه داشت، هیأت‌های اجرایی در 207 حوزه اصلی، از تاریخ 22 دی تا اول بهمن به مدت ده شبانه‌روز بنا بر شرایط مندرج در قانون انتخابات مجلس و استفاده از جوابیه‌های استعلام سوابق داوطلبان از مراجع چهارگانه به بررسی صلاحیت داوطلبان پرداختند.

افشار اضافه کرد: حدود چهار هزار جوابیه استعلام از مراجع چهارگانه برای حدود سه هزار نفر از داوطلبان در ستاد انتخابات کشور دریافت شد که بلافاصله در اختیار هیأت‌های اجرایی سراسر کشور قرار گرفت.

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: همه کسانی که صلاحیت آنان تایید نشده و حدود هفتصد نفر از داوطلبانی که صلاحیتشان احراز نشده، می‌توانند تا ششم بهمن و با مراجعه به هیأت‌های نظارت، شکایت خود را طرح کنند تا به شکایات آنان رسیدگی شود.

وی افزود :در صورت احراز نشدن صلاحیت برخی از این داوطلبان در هیأت‌های نظارت، آنان می‌توانند بار دیگر شکایت خود را به شورای نگهبان ارایه کنند که این شکایت یک بار دیگر قابل تمدید است. به این ترتیب، صلاحیت هر نامزد انتخاباتی در چهار مرحله، بررسی و رسیدگی می‌شود تا نتایج کاملا قابل اطمینان باش
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد