وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

دلایل رد صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس

دلایل رد صلاحیت داوطلبان نمایندگی هشتمین دوره مجلس شورای نگهبان از سوی ستاد انتخابات انتخابات کشور اعلام شد.

‌ستاد انتخابات کشور با صدور اطلاعیه شماره 10 با اشاره به تایید صلاحیت نزدیک به 5 هزار نفر از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی یعنی 69درصد ثبت نام کنندگان از سوی هیئت‌های اجرایی، تعداد کسانی را که در تهران تأیید صلاحیت شده اند بالغ بر 1000 نفر اعلام کرد.

متن کامل اطلاعیه ستاد انتخابات کشور به شرح زیر است:
پس از ثبت نام داوطلبان انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی که تا ساعت 24 روز 21 دی‌ماه ادامه داشت، هیئت‌های اجرایی در 207 حوزه اصلی از تاریخ 22 دیماه تا اول بهمن به‌مدت 10شبانه روز براساس شرایط مندرج در قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و استفاده از جوابیه‌های استعلام سوابق داوطلبان از مراجع چهارگانه و با بررسی‌های لازم در محل، به بررسی صلاحیت داوطلبان پرداختند.
حدود 4000 جوابیه استعلام از مراجع چهارگانه برای حدود 3000 نفر از داوطلبین به ستاد انتخابات کشور واصل شد که بلافاصله عیناً در اختیار هیأت‌های اجرایی سراسر کشور قرار گرفت.
نتایج نهایی بررسی صلاحیت‌ها در کل کشور به شرح زیر به استحضار امت حزب الله می رسد:
صلاحیت حدود 5000 نفر از داوطلبان یعنی 69درصد ثبت نام کنندگان از سوی هیأت‌های اجرایی تأیید شد. از جمله در تهران بالغ بر 1000 نفر تأیید صلاحیت شدند.
از 31درصد افرادی که صلاحیت آنان تأیید نشده ، 21درصد رد صلاحیت و 10درصد احراز صلاحیت نشدند.
از میان رد صلاحیت شدگان، 69 نفر به موقع استعفاء نداده‌اند. 131 نفر محکومین به خیانت و کلاهبرداری و اختلاس به حکم محاکم صالحه قضایی هستند. 329 نفر سوء شهرت در محل سکونت داشته‌اند.
تعدادی از داوطلبان مدارکشان ناقص ماند به عنوان مثال؛ 188 نفر مشکل مدرک تحصیلی و یا 5 سال سابقه کار کارشناسی داشته‌اند.
بقیه رد صلاحیت شدگان مسائلی نظیر اعتیاد یا قاچاق مواد مخدر، محکومین به حدود شرعی، وابستگان به رژیم سابق، محکومین به اقدام علیه جمهوری اسلامی، عدم اعتقاد و التزام عملی به اسلام و نظام جمهوری اسلامی، عضویت و یا هواداری از گروهک‌های تجزیه طلب و تروریستی، وابستگی و ارتباط با سرویس‌های اطلاعـاتی بیگانه، اهانت به مقدسات دینی و پیـامبر اعظم(ص) و ائمه معصومین(ع)، محکومیت به اغتشاش در کشور و هواداری از فرق منحرف مذهبی داشته‌اند.

تمامی افرادی که صلاحیت آنها تأیید نشده، از جمله قریب 700 نفر افرادی که صلاحیت آنها احراز نشده است، می‌توانند در مهلت قانونی، از سوم تا ششم بهمن ماه، شکایات خود را به هیأت‌های نظارت استان‌ها ارائه نمایند تا مورد بررسی قرارگیرند.
نظرات 1 + ارسال نظر
پارسا پنج‌شنبه 4 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 15:23

در حوضه ی انتخاباتی سمیرم نام اای مسلم شفیعی را ننوشتید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد