وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

BBC هم از پیروزی اصلاح‌طلبان ناامید است

سایت بی.بی.سی فارسی در نوشته ای با عنوان "مرزبندی بی حاصل با اصلاح طلبان تندرو" اذعان کرد: اینکه اصلاح طلبان حتی در صورت تأیید صلاحیتشان هم می توانستند موفقیت چشمگیری کسب کنند و شمار قابل توجهی از کرسیهای مجلس را به دست بیاورند نیز خود جای پرسش دارد.



به گزارش رجانیوز این سایت ادامه داد: برای نمونه، رسول منتجب نیا که از سوی حزب اعتمادملی به عنوان نامزد اصلی و "سرلیست" معرفی شده، در انتخابات مجلس ششم که اصلاح طلبان در اوج مقبولیت عمومی قرار داشتند و روزنامه های پرخواننده اصلاح طلب نقش عمده ای در جلب افکار عمومی ایفا کردند، موفق به راهیابی به مجلس نشد و حتی در انتخابات میاندوره ای نیز ناکام ماند.



بی.بی.سی با اشاره به اینکه سایر اصلاح طلبان راه یافته به مجلس نیز از شهرستانها بودند، اضافه کرد: در آنها، گاه نقش عوامل اجتماعی محلی در موفقیت نامزدها پررنگتر از خط مشی سیاسی آنان است.



این سایت در بخش دیگری از این نوشته، ثبت نام فله ای کاندیداهای حزب مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب با علم به ردصلاحیت را مورد اشاره قرار داده و می نویسد: بسیاری از نمایندگان اصلاح طلب پیشین مجلس که با حمایت جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین برای بازگشت به صف قانونگذاران اعلام داوطلبی کردند، شاید در همان هنگام ثبت نام، ناکامی خود را در عبور از صافی "بررسی صلاحیتها" پیش بینی می کردند.



گفتنی است تعداد زیادی از افراطیون جریان ضداصولگرا با اطمینان از عدم تأیید صلاحیت از سوی نهادهای قانونی ثبت نام کردند تا نوعی فشار به این نهادها افزایش یابد و از سوی دیگر فضا برای ورود تعداد دیگری از کاندیداهای همسو به مجلس فراهم شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد