وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

افشار: داشتن پرونده قضایی به معنی رد صلاحیت نیست


رییس ستاد انتخابات کشور در واکنش به برخی اخبار مبنی بر رد صلاحیت آن دسته از داوطلبانی که دارای پرونده قضایی هستند، گفت: داشتن پرونده در محاکم قضایی، به منزله رد صلاحیت فرد نیست.


"علیرضا افشار" روز سه شنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ستاد خبری ایرنا ویژه انتخابات، افزود: گرچه حدود سه هزار نفر از ثبت‌نام‌کنندگان پرونده‌هایی در محاکم قضایی داشته‌اند اما برخی از این پرونده‌ها مفتوحه بوده و یا منجر به محکومیت فرد نشده است.

معاون سیاسی وزیر کشور تاکید کرد: ممکن است فردی به‌دلیل صدور چک بلامحل و یا مسایل اتهامی در محاکم قضایی پرونده داشته باشد اما این مساله منجر به صدور حکم قضایی نشده باشد.

رییس ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: همچنین در صورتی که فردی در حکم قضایی صادره، از فعالیت‌ها و حقوق اجتماعی محروم شده است اما زمان اجرای آن منقضی شده باشد، در بررسی صلاحیت‌ها لحاظ نمی‌شود.

افشار در عین حال تاکید کرد که هیات‌های اجرایی مرجع تصمیم‌گیری درباره ارتباط پرونده قضایی افراد با صلاحیت نمایندگی ثبت نام‌کنندگان هستند.

رییس ستاد انتخابات کشور روز گذشته اعلام کرده بود، از میان هفت هزار و ‪ ۲۰۰‬نفر داوطلب نمایندگی هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی ، حدود سه هزار نفر دارای پرونده قضایی هستند که این میزان در مقایسه با دوره قبل، بیشتر است.

در پی اعلام این خبر، برخی رسانه‌های خارجی تحلیل کردند که سه هزار نفر یاد شده ، رد صلاحیت شده‌اند.
نظرات 1 + ارسال نظر
طرفدار دوشنبه 8 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 22:36 http://iraninsect.com/

دکتر احمد عطامهر
کاندیدای مستقل انتخابات مجلس هشتم از حوزه تبریز آذرشهر و اسکو
استاد دانشگاه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد