وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

خبار غیر رسمی از تایید و رد صلاحیت شدگان

اخبار دریافتی از سراسر کشور حاکی است که صلاحیت اکثر نامزدان اصلاح طلب از سوی هیات های اجرایی رد شده است . در تهران نیز تقریبا تعداد قابل توجهی از نامزدان اصلاح طلب رد صلاحیت شده اند .

در بین رد صلاحیت شدگان نمایندگان فعلی مجلس نیز وجود دارند.

گزارش های دریافتی حاکی است که صلاحیت محمدرضا عارف (معاون اول دولت خاتمی) ،اسحاق جهانگیری (وزیر صنایع دولت خاتمی) ،مرتضی حاجی (وزیر آموزش و پرورش دولت خاتمی)، احمد خرم (وزیر راه و ترابری دولت خاتمی)، سید محمود دعایی( مدیر مسئول روزنامه اطلاعات و نماینده شش دوره مجلس ) ، محمد صدر(معاون وزارت خارجه دولت خاتمی)، مجید انصاری(نماینده سابق مجلس ) ، اعظم سقطی( عضو حزب اعتماد ملی ) ، رضا حجتی ( عضو حزب اعتماد ملی) ، محمد قمی ( عضو حزب اعتماد ملی) رسول منتجب نیا ( نماینده ادوار مجلس ) تایید شده است .

دوم بهمن طبق برنامه زمان بندی شده در ستاد انتخابات رد یا تایید صلاحیت کاندیداهای مجلس هشتم به اطلاع شخص کاندیدا خواهد رسید.

دیروز شنیده هایی از منابع آگاه حکایت از رد صلاحیت چهره های شاخص ثبت نام کننده در حوزه های چندگانه استان یزد داشت. شنیده شده است از بین لیست 6 نفره ای که ستاد ائتلاف اصلاح طلبان یزدی منتشر و از آن به عنوان "گزینه های احتمالی" نامبرده است 5 نفر رد صلاحیت شده اند. گفته شده که رضوی یزدی ، کلانتری و فلاح جز این رد صلاحیت شدگان هستند . این در حالی است که یکی از چهره های شاخص اصولگرای استان نیز به دلایل "تخلفات زمان مسئولیت" رد صلاحیت شده است.

از سوی دیگر در استان همدان شایعات منتشر شده درباره رد صلاحیت گسترده اصلاح طلبان به گونه ای است که احزاب اصلاح طلب استان اطلاعیه ای را در اعتراض به روند بررسی صلاحیت ها از سوی هیات های اجرایی صادر و در سطح شهر پخش کرده اند . روند بررسی صلاحیت ها در استان لرستان هم مانند دیگر استان ها اخبار خوشایندی برای اصلاح طلبان ندارد . گفته می شود در این استان ملک آسا از نمایندگان سابق مجلس رد صلاحیت شده است. شنیده ها از روند بررسی صلاحیت کاندیدهای مورد حمایت اصلاح طلبان در استان گیلان حاکی است که اکثر اصلاح طلبان در این استان رد صلاحیت شده اند و این شایعات در کوچه و بازار پراکنده شده است . از صالح جلالی ،‌اسلام دوست ، گلشنی و رمضانپور به عنوان رد صلاحیت شده ها اصلاح طلبان در این استان نام برده می شود . روند بررسی صلاحیت ها در استان سمنان نیز به ضرر اصلاح طلبان بوده است و گفته شده که حتی کاندیدهای مستقل در این استان که بینشی اصلاح طلبی داشته اند ولی مورد حمایت هیچ گروه خاصی نبوده اند از سوی هیات های اجرایی مهر رد دریافت کرده اند . کردنشین ها نیز اخبار خوشایندی نداشتند . در کوچه وبازار پیچیده شده که چهره های اصلاح طلب در این استان هم رد صلاحیت شده اند . جلال جلالی زاده نماینده سابق مجلس ، کریمی عضو شورای مرکزی حزب اعتمادملی در این استان و فیروزی از جمله کاندیداهای اصلاح طلب این استان هستند که شنیده می شود به احتمال زیاد رد صلاحیت خواهند شد . در استان سیستان و بلوچستان هم شنیده ها حکایت از رد صلاحیت چهره های کلیدی اصلاح طلبان دارد . هرچند که طبق اخباری که رسیده است اوضاع در بوشهر به گونه ای دیگر است و گفته می شود که در حوزه دیر و تنگان از مجموع 15 کاندیدا 13 نفر تایید صلاحیت شده اند .

در همین حال اخبار خوشایندی از روند بررسی صلاحیت ها در استان های مرزی نیز به گوش نمی رسد . به گفته منابع اگاه از لیست اصلاح طلبان در استان ایلام سه نفر از آنها در حوزه انتخابیه جنوبی این استان رد صلاحیت شده اند. خبرها حکایت از رد صلاحیت تعدادی از کاندیداهای فعلی مجلس در حوزه انتخابیه آذربایجان شرقی دارد . اکبر اعلمی ، صدیقی بناب و سلمان خدادی از جمله این نمایندگان رد صلاحیت شده هستند .

اسامی افرادی همچون میرزا کوچکی کاندیدای تبریز(عضو سازمان مجاهدین انقلاب)، آصفی، حسن پور کهنموئی، اسلامی (دبیر حزب اعتماد ملی در تبریز) و اکبر اعلمی در لیست ردصلاحیت شدگان دیده شده است. البته در اردبیل هم بر اساس اخبار رسیده یکی از روحانیون داوطلب از حوره مرکز این استان تا کنون فاقد صلاحیت شناخته شده است و در همین راستا گفته می شود که در برخی از شهرستان ها چون حوزه های پارس آباد و بیله سوار نیز تعدادی از اصلاح طلبان رد صلاحیت شده اند . از الماسی یکی از اعضای حزب همبستگی از رد صلاحیت شدگان در این حوزه انتخابیه نام برده می شود . اخبار قطعی از ردصلاحیت کاندیداها در ارومیه نیز وجود ندارد .در حوزه انتخابیه خراسان رضوی از لیست ارائه شده توسط اصلاح طلبان اکثریت آنها رد صلاحیت شده اند . شنیده شده که محمد صادق جوادی حصارعضو شورای مرکزی حزب اعتمادملی به همراه ظفر زاده و گندمی دو تن از نمایندگان مجلس ششم ، رسولی استاندار سابق که داوطلب نمایندگی از این استان شده بودند از سوی هیات های اجرایی رد شده اند و تنها امینیان یکی از استانداران سابق این استان که در جرگه اصلاح طلبان است مورد تایید این هیات قرار گرفته است . بر اساس اخباری که شنیده شده در استان های دیگر نیز بسیاری از اصلاح طلبان نتوانسته اند مهر تایید هیات های اجرایی را برای حضور در عرصه انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی دریافت کنند .

اما با این باید منتظر ماند و دید که امروز به طور رسمی چه چهره های مهر تایید صلاحیت می گیرند و چه چهره هایی رد صلاحیت.
نظرات 1 + ارسال نظر
تمنا دوشنبه 15 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 18:40 http://shaparakas.blogfa.com

هر چی میگردم چیزی دربارهی نماینده ۱۲ساله ژلدختر-لرستان سید مهدی شاهرخی نمیبینم .خاهشا اگه چیزی درمورد رد شدنش هست به من اطلاع بدید .یه دنیا ممنون میشم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد