وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

موسوی‌لاری خطاب به افشار: سردار! نفس ریاست شما غیرقانونی است


رییس ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان در واکنش به سخنان اخیر علیرضا افشار رییس ستاد انتخابات کشور درباره صلاحیت کاندیداها، گفت: اولین سوالی که آقای افشار در دستگاه اجرایی باید پاسخگوی آن باشند این است که با کدام یک از معیارهای قانونی آقای افشار امروز می‌تواند مسوولیت ستاد انتخابات کل کشور را بر عهده بگیرد و در تمام امور مربوط به انتخابات دخالت کند.

«سید عبدالواحد موسوی لاری» در گفت‌وگو با خبرنگار سایت ستاد اصلاح طلبان با تأکید بر اینکه «طبق صراحت قانون انتخابات، دخالت نظامیان در کلیه امور انتخابات ممنوع است»، خاطرنشان کرد: اولین مشکلی که در اینجا وجود دارد این است که آقای افشار که یکی از فرماندهان نیروهای نظامی است، با کدام یک از معیارهای قانونی مسوولیت ستاد انتخابات کل کشور را بر عهده گرفته‌اند؟

موسوی لاری با تاکید بر اینکه «نفس حضور افشار در رأس تشکیلات انتخابات خود تخطی از قانون و قانون‌شکنی است»، در عین‌حال نگرانی اصلاح‌طلبان از احتمال رد صلاحیت‌های گسترده کاندیداهای این جریان را بجا دانست و گفت: دو عامل باعث این نگرانی‌ها شده است یکی نحوه چینش نیروهای ناظر و مجری انتخابات که در تمام حوزه‌های انتخابیه کاملا از یک طیف و جناح انتخاب شده‌اند تا حدی که حتی عناصر معتدل جناح‌ها نیز کنار گذاشته شده‌اند.

وزیر سابق کشور با اشاره به عامل دوم این نگرانی‌ها، گفت: عامل دیگری که موجب نگرانی شده است اخباری است که از استان‌ها و مناطق مختلف درباره رد صلاحیت نیروهای اصلاح‌طلب البته به صورت غیررسمی می‌رسد. این اخبار اگرچه غیررسمی است اما به هر حال اخباری است که این نگرانی‌ها را ایجاد کرده و ممکن است در رأس این مسائل حقیقتی هم نهفته باشد یعنی این نوع اخبار غیررسمی صرفا شایع نباشد.

موسوی لاری هم‌سو و هم‌طیف بودن مجریان و ناظران انتخاباتی را یکی دیگر از عوامل نگرانی اصلاح‌طلبان عنوان کرد و گفت: به عنوان مثال دبیرکل حزب مؤتلفه پس از این اظهارنگرانی‌ها شتاب‌زده وارد صحنه شد و با دستپاچگی جریان اصلاح‌طلبان را متهم کرد در حالی‌که ایشان می‌توانست بگوید ما منتظر می‌شویم تا شرایط کاملا روشن شود و یا در جریان نیستم.

رییس ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان با اظهار امیدواری از اینکه «واقعیت صلاحیت‌ها به غیر از اخباری باشد که در این چند روز عامل نگرانی اصلاح‌طلبان شد»، در پایان افزود: امیدواریم این نگرانی‌ها فردا کاملا برطرف شود اما نمی‌دانم چقدر این امیدواری‌ها واقعی با
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد