وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

شورای نگهبان: 80درصد پرونده‌های ارسالی کاندیداهااشکال دارند

سخنگوی شورای نگهبان با بیان این که حدود 83 پرونده ارسالی داوطلبان انتخابات از سوی وزارت کشور از مجموع هفت هزار و 601 پرونده ناقص است، هشتاد درصد دیگر پرونده‌ها را نیز دارای اشکال‌های مختلف دانست.
دکتر عباسعلی کدخدایی اظهار داشت: وزارت کشور یک لیست هفت هزار و 601 پرونده‌ای را برای ما ارسال کرده و پس از دو روز کار کارشناسی و اقداماتی که کارشناسان شورا در ایام تعطیل انجام دادند مشخص شد که حدود 83 پرونده ناقص است و در واقع آمار تحقیقی ما هفت هزار و 518 پرونده شده است.
وی خاطرنشان کرد: از این تعداد هم شاید چیزی حدود هشتاد درصد دارای اشکال‌های مختلف است؛ از جمله این که بسیاری از پرونده‌ها بدون عکس هستند و بسیاری فاقد امضای داوطلب است که این برای ما در مورد داوطلبی افراد ایجاد تردید جدی می‌کند. همچنین بسیاری از پرونده‌ها مهر ستاد انتخابات یا فرمانداری را ندارند و این مشکلی است که متاسفانه ما اکنون با آن مواجهیم.

لازم بود فرمانداری‌ها بیشتر دقت می‌کردند
وی با بیان این‌که کارشناسان شورای نگهبان، 24 ساعته مشغول هستند تا بتوانند به نوعی این مسایل را حل کنند به خبرنگار ایسنا گفت: این مساله‌ای است که این بار در پرونده‌ی ثبت نام کنندگان با آن مواجه شدیم؛ لازم بود فرمانداری‌های محترم دقت بیشتری می‌کردند و در فرصت ثبت نام قانونی داوطلبان، مدارک آنها را تکمیل می‌کردند.
به گزارش ایسنا ، کدخدایی با بیان این‌که مدارک خاصی هم برای ما ارسال نشده و امیدواریم که اصل این مدارک برای هیات‌های اجرایی ارسال شده باشد، از زحمات هیات‌های اجرایی تشکر کرد و گفت:‌ امیدوارم هیات‌های اجرایی با دقت کافی پرونده‌ی داوطلبان را بررسی و دقت کنند که کلیه‌ی مدارکی که برای ثبت‌نام لازم است، در پرونده موجود باشد. از جمله مدارک تحصیلی، گواهی اشتغال به انجام امور آموزشی، پژوهشی یا اجرایی و همچنین در رابطه با کسانی که استعفا داده‌اند، طبق تبصره‌ی 3 بند ج ماده‌ی 29 قانون انتخابات، لازم است گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفا وجود داشته باشد.
سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: امیدواریم این موارد در هیات‌های اجرایی مورد توجه واقع شود و آن‌ها نیز بر اساس قانون، وظیفه‌ی خود را به دقت انجام دهند که مشکلی در آینده برای داوطلبان ثبت‌نام کننده به وجود نیاید.

داوطلبان باید بتوانند مدارکخود را به هیات‌های اجرایی ارسال کنند
کدخدایی با تاکید بر این‌که قطعا هیات‌های اجرایی باید پرونده‌هایی که کامل است، بررسی کنند گفت:‌ داوطلبانی که پرونده‌ی آن‌ها نقص داشته، باید بتوانند به نوعی مدارک خود را به هیات‌های اجرایی ارسال کنند و آنها نیز طبق قانون به پرونده‌هایی که کامل شده، رسیدگی نهایی کرده و گزارش نهایی‌شان را برای هیات‌های نظارت ارسال کنند.
وی یادآور شد: پایان وقت اداری فردا -دوشنبه- پایان زمان قانونی هیات‌های اجرایی است که پس از آن هیات‌های اجرایی باید نتیجه‌ی بررسی‌ها را برای هیات‌های نظارت شورا ارسال کنند. اگر هیات‌های اجرایی نقصی را در پرونده مشاهده می‌کنند تا پایان وقت اداری فردا زمان دارند که نواقص را رفع کنند و اگر رفع نشود ثبت نام داوطلبان قطعی تلقی نمی‌شود و در هیات‌های نظارت اقدام به بررسی نمی‌شود.
کدخدایی گفت: پس از ارسال گزارش‌های هیات‌های اجرایی به شورای نگهبان، هیات‌های نظارت نیز اقدام به بررسی نظر هیات‌های اجرایی می‌کنند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد