وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

عده‌ای با اطمینان از رد صلاحیتشان نام‌نویسی کردند

وزیر کشور که در پایان هفته گذشته به منظور بررسی مشکلات گاز و نحوه سوخت‌رسانی به مردم آذربایجان غربی و قدردانی از شکیبایی و همراهی مردم این استان به ارومیه سفر کرده بود، طی سخنانی در جلسه ستاد حوادث و سوانح غیرمترقبه این استان اظهار داشت: قانون را به صورت جدی اجرا و فکر می‌کنیم اگر همه به قانون ملتزم باشیم، هیچ مشکلی در انتخابات پیش نمی‌آید.

حجت‌الاسلام والمسلمین "مصطفی پورمحمدی"، گفت: در راستای اجرای قانون هیچ تعامل و مسامحه‌ای انجام نمی‌دهیم و در این صورت نه ما از قانون تجاوز می‌کنیم و نه دیگران از اجرای آن ناراحت می‌شوند.

وی تأکید کرد: اگر این اصل را با هم خوب پیش ببریم نه ما به خطا می‌رویم و نه دیگران ناراحت می‌شوند.

وزیر کشور درباره فعالیت احزاب و فضای سیاسی حاکم بر کشور نیز گفت: احزاب در ایام انتخابات تحرک پیدا می‌کنند و به دنبال جذب آرای مردم و طرفدار هستند که از این بابت دغدغه خاصی نداریم.

پورمحمدی افزود: احزاب باید حرف‌های خود را بزنند، مردم هم هوشیار و آگاه هستند و می‌شنوند و می‌بینند، قضاوت آن‌ها از نظر ما مورد احترام است و هرچه مردم قضاوت و انتخاب کنند ، به آن تن خواهیم داد.

وی هم‌چنین با اشاره به آن‌چه آن را جوسازی عده‌ای مبنی بر نام‌نویسی در انتخابات با توجه به اطمینان از رد صلاحیت‌شان خواند، یادآور شد: در این زمینه مردم باید هوشیار و آگاه باشند و به صورت جدی مسائل را پی‌گیری کنند.

"پورمحمدی" در ادامه به برگزاری رایانه‌ای انتخابات نیز اشاره کرد و گفت : برگزاری انتخابات به صورت رایانه‌ای تجربه جدیدی است و سخت‌گیری‌های شورای نگهبان در این زمینه کاملا منطقی و درست است.

وی ادامه داد: شورای نگهبان به دنبال این است که اطمینان حاصل کند آیا حقوق رأی‌دهندگان و نامزدها کاملا رعایت می‌شود یا نه و به این دلیل مذاکراتی بین وزارت کشور و این نهاد صورت گرفته است.

وزیر کشور افزود : با شورای نگهبان از نظر سیستم و نرم‌افزار برگزاری انتخابات رایانه‌ای به طور کامل توافق صورت گرفته است و هم اکنون بحث‌های سخت‌افزاری و آموزش نیرو و تامین شبکه ارتباطی و زیرساخت‌ها در حال انجام است .

وی خاطرنشان کرد : شورای نگهبان و وزارت کشور در مورد کلیت موضوع موافق هستند؛ ولی شبهات احتمالی، مربوط به جزئیات موضوع است.

وزیر کشور در پایان گفت: بخشی از انتخابات شامل ثبت کد رای‌دهندگان، کد ملی و ثبت‌نام به صورت قطعی رایانه‌ای انجام می‌شود و بخشی به تهیه مقدمات لازم که در دست انجام است، منوط شده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد